میهن صنعت:

آتوس سامانه معاملاتی بورس ایران را بعد از ۸ سال بروز می کند

سامانه معاملاتی بورس ایران بعد از ۸ سال توسط شرکت فرانسوی آتوس و طی ۶ ماه آینده بروز می شود تا با نوسازی و رفع اشکالات ، دیگر خبری از اختلال هسته معاملات نباشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در پی حضور اوایل آبان کارشناسان شرکت فرانسوی آتوس (Atos) در ایران برای بروز رسانی سامانه معاملات بورس ایران که با بروز اختلالاتی آن هم در برخی روزهای اوج داد و ستدها و عرضه های اولیه همراه شده، عصر دیروز تفاهم نامه همکاری بین آتوس (دومین شرکت فناوری اطلاعات اروپا ) و سازمان بورس امضا شد.
 

براساس این گزارش، سامانه معاملات بورس ایران حدود سال 87 و بعد از 8 سال مذاکرات برای تغییر سامانه معاملات بورس تهران، جایگزین نرم‌افزار قدیمی و عقب مانده شد اما تحریم ها مانع از بروز رسانی و رفع اختلال های متعدد آن شده بود.

این درحالی است که شاپور محمدی رئیس سازمان بورس در برنامه گفت وگوی ویژه شبکه دوم سیما با اعلام اینکه سامانه معاملاتی در مجموع با 8 مورد اختلال همراه بوده ، از بروز شدن سامانه معاملات طی 6 تا 8 ماه آینده خبر داد.
 

در صورت عملی شدن این پروژه، می توان انتظار داشت و امیدوار بود که سامانه معاملات بورس ایران ، دچار اختلال نشود.

در این رابطه سنا اعلام کرد همزمان با سفر دوم کارشناسان شرکت آتوس به ایران، تفاهم نامه بروز رسانی پایگاه داده ها و نرم افزار معاملاتی بازار سرمایه ایران بین سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت آتوس امضا شد.

کارشناسان شرکت "آتوس" و مسئولان ارشد سازمان بورس، در خصوص نوسازی و رفع اشکالات نرم افزار معاملاتی مورد استفاده در بازار سرمایه ایران و همچنین امکان استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای جدید Atos به تفاهم رسیدند.

احمد عراقچی عضو هیات مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار، امضای این تفاهم نامه را محصول اقدامات گسترده سازمان بورس دانست و گفت: این طرح از سوم سپتامبر عملیاتی می شود و فرآیند آن طی 6 ماه به پایان می رسد.
 

به گفته وی این پروژه پایداری سامانه معاملات را به همراه دارد و فرآگرد داد و ستد را تسهیل می کند و اجرای این پروژه عملکرد بهتر سامانه معاملات را به همراه دارد.
 

این تفاهم نامه با حضور سیداحمد عراقچی عضو هیات مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس، حسن قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس ، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس، مرتضی آنالویی مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری، علی صحرایی معاون شرکت بورس تهران، یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس، بهادر بیژنی جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل و دو تن از نمایندگان عالی رتبه شرکت فناوری اطلاعات فرانسوی Atos در سازمان بورس و اوراق بهادار امضا شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=97999
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه