میهن صنعت :

آثار توافقات اخیر بر کاهش هزینه تولید در شرکتهای خودروساز

میهن صنعت : مدیرعامل خانه صنعت ، معدن و تجارت گفت : با لغو تحریم صنعت خودرو، هزینه های سربار جهت تامین قطعات کاهش و قطعات با قیمت های واقعی تری به دست خودروسازان و شرکتهای تامین کننده خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدیرعامل خانه صنعت ، معدن و تجارت گفت : با لغو تحریم صنعت خودرو، هزینه های سربار جهت تامین قطعات کاهش و قطعات با قیمت های واقعی تری به دست خودروسازان و شرکتهای تامین کننده خواهد رسید.

آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : با لغو تحریم ها، قیمت تمام شده خودروسازان و همچنین هزینه های تبادل مالی شرکتها کاهش خواهد یافت .

وی تصریح کرد : قیمت خودرو چنانچه با  قیمت های جدید قطعات و مولفه های موجود محاسبه شود طبعا بر اساس قواعد موجود تغییر خواهد یافت.

وی با اشاره به جو روانی حاصل از لغو تحریم ها در جامعه و انتظاری که در این راستا از تغییر قیمت خودرو خواهد بود ، خاطر نشان کرد : قطعا از زمان  لغو تحریم ها تا تاثیر آن بر وضعیت صنعت خودرو و هزینه تولید شرکتها پروسه ای زمانبر است بنابراین به سرعت نمی تواند تاثیرات آن را بر قیمت خودرو محاسبه کرد.

وی افزود : اینکه در عمل با لغو تحریم ها چه شرایطی بر صنعت و بازار خودرو حاکم خواهد شد قطعا مستلزم صرف زمانی حداقل چند ماهه است  تا بتوان در خصوص تاثیرات آن بر این صنعت اظهار نظر دقیق تری نمود چرا که از هنگام ثبت سفارش تا تحویل قطعات و تبدیل آن به کالا زمانی لازم است و این پروسه بسته به نوع قطعات نیز متفاوت خواهد بود.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت در ادامه تصریح کرد : قطعا با رفع تحریم های صنعت خودرو همکاری خودروسازان ایرانی با شرکتهای خارجی و تامین کننده قطعات بهتر گردیده و در این جریان وضعیت تولید خودروسازان و تنوع محصولات آنها بیشتر خواهد شد.

خالقی همچنین بر لزوم رفع تحریم های بانکی و محدودیت نقل و انتقال پولی همزمان با رفع تحریم صنعت خودرو تاکید کرد و افزود : برای بهبود شرایط تولید در صنعت خودرو علاوه بر رفع تحریم ها باید موانع بانکی و از همه مهمتر موانع و تحریم های داخلی برطرف شود تا  در این راستا بخش زیادی از موانع شرکتهای خودروساز برداشته شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33055
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه