میهن صنعت :

آخرین اخبار پیش‌فروش بلیت نوروزی

میهن صنعت : رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور از فروش 470 هزار بلیت اتوبوس به صورت اینترنتی خبرداد و گفت: مردم می‌توانند از 1100 دفتر فروش در سراسر کشور به صورت حضوری بلیت تهیه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از ایسنا، شهریار افندی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره آغاز پیش‌فروش حضوری بلیت ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از روز گذشته، اظهار کرد: تاکنون 470 هزار نفر به صورت اینترنتی برای بازه زمانی 24 اسفند‌ 91 تا 15 فروردین‌ماه 92 بلیت تهیه کرده‌اند.

وی با اشاره به پیش‌فروش بلیت اتوبوس به صورت اینترنتی که از 23 بهمن‌ماه آغاز شده است، گفت: بیشترین تعداد بلیت خریداری‌شده به ترتیب در استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان ثبت‌ شده است.

افندی‌زاده با بیان این‌که پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس همزمان با پیش‌فروش حضوری تا 23 بهمن‌ماه ادامه دارد، افزود: مردم می‌توانند با حضور در 1100 مرکز فروش بلیت ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌ای در دفاتر داخل شهرها یا ترمینال‌ها اقدام به خرید بلیت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری آنکه سال گذشته برای ایام نوروز سه میلیون و 800 هزار بلیت اتوبوس پیش‌فروش شد، گفت: در کل حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور سال گذشته 46 میلیون نفر مسافر جابه‌جا شده است.

افندی‌زاده اعلام کرد: برای سفرهای نوروزی 92 نیز 18 هزار و 200 دستگاه اتوبوس، 33 هزار دستگاه مینی‌بوس و 34 هزار دستگاه سواری کرایه مسافران را در سفرهای بین‌شهری جابه‌جا خواهند کرد.
به گفته وی، مردم با مراجعه به سایت‌های www.mosaferyar.ir و www.payane.ir می‌توانند به صورت اینترنتی بلیت بخرند. هم‌چنین سامانه‌ی 3000143 آماده است تا نظرات و انتقادات مردم را دریافت کند.

بهسازی اضطراری برخی محور‌های بین‌شهری
رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور اظهار کرد: به منظور ایجاد ایمنی در جاده‌ها تا پیش از شروع طرح نوروزی، محورهایی که نیاز به بهسازی اضطراری و ترمیم رویه دارند را اصلاح خواهیم کرد.

افندی‌زاده تصریح کرد: در طرح نوروزی سازمان راهداری کشور 1400 اکیپ راهداری متناسب با نیاز، در محور‌ها حضور خواهند داشت.
وی با بیان این‌که 2000 گشت راهداری در نوروز 92 در جاده‌های کشور حضور دارند، ابراز امیدواری کرد با امکانات شرکت‌های مسافری، نظارت و پیگیری سازمان راهداری کشور زمینه‌ی مساعد برای سفرهای نوروزی فراهم شود.

به گفته‌ی افندی‌زاده، مردم می‌توانند در تماس با سامانه 1000141 و تلفن گویای 141 از وضعیت جاده‌ها در سفرهای نوروزی مطلع شوند.

تاکید بر حفظ ایمنی راه‌ها با استفاده از سیستم‌های هوشمند
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: برای طرح نوروزی امسال با هماهنگی کامل سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور، پلیس راه، هلال‌احمر و اورژانس نظارت کافی در جاده‌ها اعمال می‌شود.

وی افزود: حفظ ایمنی مسافران در جاده‌ها در مرحله اول، توسط خود مسافران به دست می‌آید. مردم با آگاهی از وضعیت جاده‌ها و در زمانی که امکان رانندگی دارند، باید سفر کنند.
به گفته رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور، با سیستم‌های هوشمند و دوربین‌های ثبت سرعت، تردد اتومبیل‌ها و سرعت آنها در محور‌های بین‌شهری کنترل خواهد شد.
افندی‌زاده در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به تمام تدابیر اندیشیده‌شده، تعداد سوانح و تلفات جاده‌ای طرح نوروزی 92 نسبت به سال قبل کاهش یابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12360
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه