میهن صنعت:

آخرین وضعیت امدادرسانی به برف‌زدگان/ورود سپاه و شهرداری تهران

میهن صنعت: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از هماهنگی با سپاه برای در اختیار قرار دادن تجهیزاتش برای برف‌روبی و ارائه خدمات در مناطق برف‌زده به ویژه گیلان و مازندران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسن قدمی در گفت‌وگویی با بیان اینکه بارش برف و بسیاری از حوادث این چنینی اجتناب‌ناپذیر است، افزود: مهم این است که بتوانیم پس از بارش برف یا وقوع حوادث، در مدت زمان کمتری اقدام به ارائه خدمات کرده و وضعیت را به شرایط عادی بازگردانیم؛ وگرنه مواردی نظیر قطعی برق در پی بارش برف و … در همه جای دنیا رخ می‌دهد.

 

وی با اشاره به وضعیت امدادرسانی به برف‌زدگان دو استان گیلان و مازندران، خاطرنشان کرد: وضعیت در شهرستان چالوس بهتر شده اما در برخی شهرها نظیر تنکابن مشکلاتی وجود دارد که در هماهنگی‌هایی که با مدیریت بحران استان‌های تهران، البرز، سمنان، گلستان و قزوین انجام دادیم، بنا شد تا این استان‌ها دستگاه‌های برف روب خود را به مدت یک هفته به استان‌های گیلان و مازندران منتقل کنند.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از هماهنگی مدیریت بحران با سپاه پاسداران برای در اختیار قرار گرفتن تجهیزات و دستگاه‌های این نهاد برای امدادرسانی به برف‌روبی در استان‌های برف‌گیر و برف‌زده به ویژه مازندران و گیلان خبر داد و افزود: با شهرداری تهران نیز برای ارسال دستگاه‌های برف‌روب به ویژه باب‌کت که قابل برف‌روبی در معابر فرعی را دارد، صحبت کرده‌ایم و بنا شده امکانات این نهاد نیز در اختیار قرار بگیرد.

 

قدمی با اشاره به سکونت حدود چهار تا پنج هزار خانوار در مناطق برف‌زده مازندران و گیلان، تصریح کرد: بنابر آخرین گزارشاتی که تا دوشنبه شب واصل شده، مورد کشته و مصدومی در پی بارش شدید برف در این دو استان نداشتیم.

 

وی باز کردن معابر و جاده‌های اصلی را امری راحت‌تر از باز کردن معابر و راه‌های فرعی برشمرد و افزود: مشکلی که داریم، عمدتا در بازگشایی معابر فرعی است؛ چرا که نمی‌توان یک لودر را به کوچه و خیابان انداخت و برف‌ها را کنار زد.

 

به نقل از ایسنا رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین از پخت نان در مراکز استان‌ها و انتقال و توزیع نان و آب‌ معدنی در میان ساکنان مناطق برف‌زده خبر داد و افزود: تعدادی ژنراتور نیز به استان‌ها فرستاده شده تا نانوایی‌هایشان فعالیت خود را از سر بگیرند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=40888
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه