میهن صنعت :

آزادسازی قیمت خودرو صلاح نیست

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه قیمت گذاری خودرو با جزیره ای فکر کردن پاسخ نخواهد داد، گفت: آزادسازی قیمت خودرو در شرایط فعلی اقتصاد کشور به صلاح نیست.

به گزارش «میهن صنعت»، بهروز نعمتی با انتقاد از آزادسازی قیمت خودرو در شرایط فعلی کشور، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت خودرو دو برابر شده است و متاسفانه تورم که همیشه در بازار شاهد هستیم، در حال حاضر نیز وجود دارد.

وی به خانه ملت گفت: برای آزادسازی قیمت خودرو باید تعرفه واردات برداشته شود اما از طرف دیگر با توجه به کیفیت خودروهای داخلی، شرایط رقابت با خودروهای خارجی فراهم نیست، بنابراین بازار خودروهای خارجی رونق می یابد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزادسازی قیمت خودروها افزود: شاید آزادسازی قیمت خودرو راهکاری برای حمایت از صنعت خودرو باشد اما در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره اظهارت اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه قیمت گذاری خودرو باید توسط سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده صورت گیرد و شورای رقابت نباید به این موضوع ورود کند، تصریح کرد:‌ شورای رقابت به عنوان یک شورای عالی تصمیم گیرنده باید قیمت گذاری خودرو را انجام دهد.

وی افزود: ‌شورای رقابت در قیمت گذاری همه جوانب را در نظر می گیرد اما سازمان حمایت فقط مجموعه خود را می بیند.

نعمتی ضمن اعلام اینکه قیمت گذاری خودرو با جزیره ای فکر کردن پاسخ نخواهد داد، تاکید کرد: الان زمان مناسبی برای آزادسازی قیمت خودرو نیست.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس به مبنای قیمت گذاری خودروهای داخلی بر اساس ارز مبادله ای گفت: در صورتی که بخواهیم ارز مبادله ای را مبنای قیمت گذاری خودرو قرار دهیم باید تعرفه واردات خودرو برداشته شود اما از طرف دیگر با توجه به کیفیت خودروهای داخلی، شرایط رقابت با خودروهای خارجی فراهم نیست، بنابر این در این شرایط بازار خودروهای خارجی رونق می یابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=10505
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه