میهن صنعت:

آزادكاران جوان ايران قهرمان جهان شدند/ شاگردان طلايي گل كاشتند

میهن صنعت: تیم كشتي آزاد جوانان ايران به سرمربيگري محمد طلايي موفق شد پس از سال‌ها به اقتدار روس‌ها در عرصه جهاني در این رده پايان داده و عنوان قهرمانی رقابتهای جهاني 2014 کرواسی را از آن خود کند. آزادکاران جوان ایران با کسب 64 امتیاز، بالاتر از تیم‌های آ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  تيم كشتي آزاد جوانان ايران در حالي به عنوان قهرماني زودهنگام رقابتهاي جهاني 2014 كرواسي معرفي شدند كه دیشب دو فيناليست و يك نماينده در رده‌بندي داشتند.. ضمن اينكه حسن یزدانی در نخستين فينال امشب در وزن 66 کیلوگرم موفق شد با شكست حريف آمريكايي به مدال طلا برسد و تيم ايران را با احتساب امتيازات روز گذشته و امشب، قهرمان جهان كند.

به نقل از مهر يزداني در دور اول جیون بالفور از کانادا را 10 بر صفر مغلوب کرد و در دور با نتیجه 11 بر صفر زی پینگ لین از چین را شکست داد. وي در دور بعد الیاس ژومای از ازبکستان را 12 بر یک شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد كه در این مرحله نيز رسول آرسان علی اف از روسیه را با نتیجه 8 بر 4 (ضربه فنی) در هم شکست داد و فيناليست شد. يزداني در دیدار فینال هم توانست آرون پیکو، پدیده جدید کشتی آمریکا را 7 بر 2 شکست دهد و صاحب گردن آویز طلا شود.

تیم ایران با 64، قهرمان این رقابتها شد و پس از سال‌ها با شکست اقتدار روس‌ها، مقتدرانه قهرمان جهان شد. پس از ایران، تیم‌های آمریکا و روسیه به ترتیب 58 و 49 امتیاز دوم و سوم شدند.

رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان روزهای 18 و 19 مردادماه در شهر زاگرب کرواسی برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط ایمان صادقی، حسن یزدانی و علیرضا کریمی در اوزان 60، 66 و 84 کیلوگرم صاحب مدال طلا و صابر خانجانی، رضا مظفری و امین طاهری در اوزان 50، 74 و 120 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند و با کسب 64 امتیاز عنوان قهرمانی را پس از 19 سال از آن خود کردند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=55520
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه