معاون وزیر صنعت خبر داد؛

آغاز داخلی‌سازی ۲۰ درصدی خودروهای پژو/ امضای ۴ قرارداد جدید خارجی

میهن صنعت : معاون وزیر صنعت از امضای ۳ تا ۴ قرارداد جدید با خودروسازان خارجی تا پایان امسال خبر داد و گفت: آغاز تولید خودروهای پژو در ایران با ۲۰ درصد داخلی‌سازی همراه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، منصور معظمی در حاشیه مراسم رونمایی از خودروی جدید رنو در ایران گفت: شاخص های صنعت خودرو در حوزه کیفیت بهتر شده و رضایت‌مندی مشتریان از خودروهای تولیدی بالاتر از گذشته است، اما هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که تا پایان سال به تولید یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو برسد و به موازات آن کیفیت محصولات تولیدی را نیز ارتقاء دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: خودرو یکی از پیشران های رشد اقتصادی بوده و نظر دولت هم این است که این صنعت به رشد خود ادامه دهد این در شرایطی است که در چهار ماهه ابتدای امسال رشد بخش صنعت به ۴.۴ درصد رسیده و این شاخص افزایش تولید و صادرات را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: سیاست‌گذاری دولت استفاده از حداکثر توانمندسازی قطعه‌سازان داخلی در تولید خودرو است  و با توجه به نیازهای مردم و مصرف‌کنندگان خودروسازان هم باید نیاز مخاطبان را تامین کنند.

به گفته معظمی، توان داخلی در حوزه قطعه‌سازی و مجموعه های خودرو وضعیت مناسبی دارد و هر چه توان قطعه‌سازان بالاتر رود، توانمندی تولید داخلی نیز بالا خواهد رفت و راحت تر می توان نیاز مخاطبان را پاسخ داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر سپردن سهم بازار بدون سرمایه‌گذاری به برخی خودروسازان خارجی گفت: این یک حرف منطقی است که بازار داخلی نباید بدون سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری در اختیار خودروسازان خارجی قرار گیرد، اما به هر حال این خودروسازان می توانند وارد ایران شده و علاوه بر استفاده از توانمندی های داخلی، صادرات را هم در حد ۳۰ تا ۴۰ درصد تولیدات خود انجام دهند.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تولید محصولات پژو قرار بود با ۷۰ درصد داخلی‌سازی در ایران آغاز شود، اظهار داشت: سیاست تولید وزارت صنعت این است به حداکثر استفاده از توان داخلی صورت گیرد و این عدد برای خودروسازان یک الزام است که اگر از آن تبعیت نکنند، وزارتخانه با آنها برخورد می کند.

وی ادامه داد: ورود هر محصول جدید به بازار ویژگی های خاص خود را دارد و خودروهای تولیدی پژو نیز با ۲۰ درصد داخلی‌سازی کار تولید خود را در ایران آغاز خواهند کرد؛ چراکه آنها مدل های جدیدی از خودروها هستند که تاکنون تولید نشده و برای اولین بار است که در بازار ایران مورد استفاده قرار می گیرند.

معظمی تصریح کرد: سال دیگر در همین زمان، مدل‌های جدیدتری از خودرو در ایران تولید خواهد شد که رضایت‌مندی بیشتر دولت و مردم را در پی خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای ۳ تا ۴ قرارداد جدید خودروسازی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: شرکت های معتبر خودروساز خارجی در پی امضای قرارداد و آغاز همکاری مشترک خودروسازان ایرانی هستند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=88632
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه