یک مقام بانک مرکزی اعلام کرد:

آغاز رسمی پرداخت فاینانس چین/ کل مبلغ فاینانس؛۴۰هزار میلیاردتومان

میهن صنعت: مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی از آغاز پرداخت فاینانس چین از سال‌جاری خبر داد و با اعلام اینکه این پرداخت‌ها در بخش دولتی و غیردولتی انجام می‌شود، گفت: پرداختی مسکن مهر ۴۳۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از مهر، علی اصغر میرمحمد صادقی امروز در نشستی خبری با اشاره به توسعه روابط اقتصادی تجاری بین ایران و چین در دو تا سه سال گذشته گفت: قرار بود این فاینانس در دو بخش دولتی و غیردولتی پرداخت شود. در بخش دولتی ۱۲ طرح در سال گذشته گشایش اعتبار و قرار شد تامین منابع ریالی آن از سوی بانک مرکزی در سال‌های آتی انجام شود.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی افزود: منابع لازم برای اجرای تمام این طرح‌ها ۳۱۰ هزار میلیارد ریال برآورد می شود. در بخش غیردولتی نیز ۷ طرح توسط بخش غیردولتی گشایش اعتبار شده که منابع آن معادل ۸۱.۵ هزار میلیارد ریال است، بنابراین گشایش اعتبار برای بخش دولتی و غیردولتی در فاینانس چین ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است که پرداخت‌های مربوط به آن از سال جاری آغاز می‌شود.

وی درباره عملکرد بخش قرض الحسنه در نظام بانکی در سال گذشته گفت: در ابتدای سال ۹۳ یک میلیون و ۶۰ هزار نفر در صف دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بودند که این رقم در پایان سال گذشته به ۵۳۱ هزار نفر کاهش یافته است، بنابراین صف تسهیلات قرضه الحسنه ازدواج به نصف تقلیل یافته و این در حالی است که سالانه یک میلیون نفر در کشور ازدواج می کنند.

به گفته میرمحمد صادقی، یک میلیون و ۲۸۲ هزار وام قرض الحسنه ازدواج در طول سال ۹۳ پرداخت شده، این در حالی است که تعداد اعضای سامانه ازدواج که ۱۲ بانک بود، به ۲۰ بانک افزایش یافته است. از سال ۱۳۸۸ تا ۳۱ فروردین ۹۴، ۶ میلیون و ۷۸۵ هزار نفر تسهیلات ازدواج دریافت کرده اند، ضمن اینکه تعداد افراد در صف مربوط به سال های ۹۱ و ۹۲ در سامانه ازدواج به کمتر از ۵۰ هزار نفر کاهش یافته است.

وی درباره سایر موارد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه گفت: همچنین در سال گذشته هزار میلیارد ریال بابت کمک هزینه درمان بیماری به بانک ها برای پرداخت ابلاغ شده، ضمن آنکه پرداخت ودیعه مسکن، اشتغال زندانیان، آزادسازی زندانیان محکوم به پرداخت دیه، اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از دیگر موارد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بوده است.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۰ هزار خانوار در پوشش کمیته امداد به مدد تسهیلات قرض الحسنه بانک‌ها از پوشش کمیته امداد خارج شده اند، گفت: در دوره مورد بررسی نیز هفت هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال تسهیلات به بخش حوادث غیرمترقبه تخصیص یافته، به علاوه طی هفت ماهه سال ۹۳ نیز ۳۶ هزار میلیارد ریال از محل اوراق گواهی سپرده مسکن بابت تامین مسکن اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اولویتی که بانک مرکزی برای طرح‌های نیمه تمام مسکن مهر در نظر داشت، سقف طرح‌های نیمه تمام از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت و برای مسکن مهر بالغ بر ۴۸۲ هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد شده که میزان پرداختی آن ۴۳۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=71853
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه