میهن صنعت :

آغاز واردات خودروهای بالای 14 هزار دلار به منطقه آزاد تجاری ماکو

میهن صنعت : معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد تجاری ماکو گفت : واردات خودرو با پرداخت عوارض محدود به منطقه آزاد تجاری ماکو ظرف یک ماه آینده آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد تجاری ماکو گفت : واردات خودرو با پرداخت عوارض محدود به منطقه آزاد تجاری ماکو ظرف یک ماه آینده آغاز می شود.

رضا مسرور افزود : البته پرداخت عوارض در مناطق آزاد بر اساس مصوبات هیات مدیره تعیین و اعلام می شود بنابراین عوارض واردات خودرو در منطقه آزاد تجاری ماکو نیز صفر نیست بلکه با توجه به مصوبه هیات مدیره منطقه تجاری ماکو هم اکنون بین 4 تا 6 درصد است.

وی تاکید کرد : منطقه آزاد تجاری ماکو جزء مناطق جدید در میان مناطق آزاد تجاری است که ظرف یک سال اخیر راه اندازی شده است هم اکنون بخش واردات خودرو به این منطقه ، در محدوده منطقه آزاد تجاری ماکو با مشکلی مواجه نیست و هماهنگی های لازم و همچنین مجوزهای قانونی در این راستا کسب شده است و تنها استقرار راهنمایی و رانندگی برای پلاک گذاری این خودرو باقی مانده است.

سرپرست عمرانی و زیربنایی منطقه آزاد تجاری ماکو گفت : به تمام خودروهایی به منطقه آزاد تجاری ماکو وارد می شوند پلاکی مختص تردد در این منطقه داده می شود.

مسرور افزود : در حال حاضر محدوده تردد این خودرو در منطقه آزاد تجاری ماکو است البته منطقه آزاد ماکو شامل محدوده وسیعی از شهرستان های شوط، گلدشت  و ماکو  است اما به دنبال آن هستیم که مانند برخی از مناطق آزاد مانند ارس و انزلی ، محدوده تردد خودروهای منطقه آزاد ماکو تا مراکز استان فراهم شود.

وی تاکید کرد : کلیه مقدمات کار اجرا و واردات خودرو به منطقه آزاد تجاری ماکو فراهم شده است اما انجام آن مستلزم ایجاد مرکزی برای پلاک گذاری توسط راهنمایی و رانندگی  و همچنین هماهنگی جهت نصب GPS بر روی خودروهاست.

وی افزود : البته محلی نیز برای استقرار این خودروها مورد نظر است که باید توسط گمرک تایید شود و در حال حاضر درانتظار دریافت  تاییده گمرک است.

وی در ادامه گفتگو با خبرخودرو،با اشاره به اینکه هر خودرویی اجازه واردات به منطقه آزاد تجاری ماکو را ندارد ، اظهار داشت : خودروهایی که بالای 14 هزار دلار قیمت داشته باشند اجازه واردات به منطقه آزاد تجاری ماکو را خواهند داشت البته این خودروها از طریق شرکتهایی که دارای شرایط لازم اعلام شده باشند ،صورت می گیرد همچنین ساکنین منطقه نیز می توانند از این امتیاز استفاده کرده و یک خودرو وارد نمایند.

وی تاکید کرد : در صورتی که شرایط تردد این خودروها تا مرکز استان فراهم شود قطعا استقبال خوبی از سوی شرکتهای مختلف و ساکنین این منطقه صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=22304
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه