«میهن صنعت»گزارش می دهد:

آلمان در حال برنامه ریزی برای پذیرش مهاجران از ایتالیا

آلمان در حال برنامه ریزی برای پذیرش مهاجر بیشتر از ایتالیا تحت مکانیسم همبستگی اتحادیه اروپا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  مقامات دولت آلمان تصمیم به پذیرش بیشتر مهاجران از ایتالیا گرفته‌اند تا از فشار بر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بکاهند.

سخنگوی وزارت کشور فدرال آلمان در خصوص این خبر گفت: دولت آلمان در حال برنامه ریزی برای آغاز توزیع بیشتر مهاجران از ایتالیا در ماه جاری است.

علاوه بر این، وی خاطرنشان کرد که مذاکرات لازم در محل همچنان ادامه دارد و پیشنهاد می کند که به محض تصمیم گیری، اطلاعات بیشتر اعلام شود.

این اولین پذیرش تحت مکانیسم جدید همبستگی اتحادیه اروپا خواهد بود. در ژوئن 2021، کشورهای اتحادیه اروپا بر روی مکانیزمی برای کمک به کشورهای مرزی پذیرنده تعداد زیادی از مهاجران توافق کردند.

سیزده کشور پیش از این با پذیرش مهاجران از کشورهای جنوبی موافقت کرده اند. این کشورها اعلام کردند که آماده اسکان مجدد مهاجران هستند. بر روی بیش از 8000 جابه‌جایی توافق شده است و کشورهای عضو اتحادیه اروپا که نمی‌توانند مهاجران را بپذیرند، اعلام کرده‌اند که آماده ارائه کمک مالی به کشورهایی هستند که مهاجران را می‌پذیرند.

ایلوا جانسون؛ کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا در مورد این مکانیسم گفت: در این طرح یک مکانیسم همبستگی داوطلبانه را امتحان کرده و سپس اقدامات بیشتری را بر اساس وضعیت انجام دهیم.

جانسون افزود: “ایده این است که مکانیسم همبستگی داوطلبانه را امتحان کنیم و سپس وضعیت را بر اساس نتایج به منظور اصلاح مقررات مهاجرتی اتحادیه اروپا ارزیابی کنیم.”

وی توضیح می دهد که تعداد مهاجرانی که به ایتالیا می رسند هر روز افزایش می یابد. به این ترتیب این کشور سال هاست که از کشورهای اتحادیه اروپا درخواست کمک می کند و در نهایت به این درخواست پاسخ داده شده است.

همین منبع خاطرنشان کرد:  چهار کشور مدیترانه ای دیگر از جمله یونان، قبرس، مالت و اسپانیا به غیر از ایتالیا نیز خواستار پذیرش یکنواخت تر از مهاجران شده اند.

پیش از این، گزارش شده بود که بیش از 114700 مهاجر به طور غیرقانونی در نیمه اول سال 2022 وارد اتحادیه اروپا شده اند. آژانس گارد مرزی و ساحلی اروپا (Frontex) اعلام کرد که تعداد ورود غیرقانونی به اتحادیه اروپا در شش ماهه اول سال جاری افزایش قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=249988
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه