میهن صنعت :

آلپاین از همکاری رنو و کاترهام متولد می‌شود

میهن صنعت : کارخانه خودروساز فرانسوی، رنو با کارخانه متخصص خودروهای اسپرت انگلیسی یعنی کارترهام در تولید خودروهای اسپرت با قیمت متعادل همکاری خواهد کرد. محصولات طراحی شده توسط این گروه در شعبه رنو در دایپ فرانسه تولید خواهند شد.

به گزارش  میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو ، این همکاری همچنین منجر به احیای برند معروف اسپرت فرانسوی، آلپاین خواهد شد که رنو آن را در سال 1994 به دلیل فروش پایین از بین برده بود. رنو در واقع در ماه می امسال در موناکو، نام آلپاین را دوباره بر سر زبان‌ها انداخت وقتی که کانسپت A110-5- مجهز به موتور V6 400 اسب بخاری را در معرض نمایش گذاشت.
کارخانه کارترهام نیز صاحب 50 درصد از سهام کارخانه اتوموبیل آلپاین رنو خواهد شد. این کارخانه در حال حاضر به صورت کامل در اختیار رنو SAS است.
کارخانه جدید که محصول همکاری هر دو خودروساز است، «جامعه اتوموبیل آلپاین کارترهام» نام خواهد گرفت و در ژانویه 2013 به طور رسمی تاسیس خواهد شد.
کارلوس گوسن، رییس رنو درباره این پروژه بسیار مشتاق است. او گفت: این همکاری خلاقانه با کارترهام نشان‌دهنده جاه‌طلبی بلندمدتی است که منجر به تولید خودروهای اسپرت با DNA آلپاین خواهد شد. فرصت‌های زیادی هم برای شعبه دایپ و هم برای افزایش تجربه علمی کارخانه وجود خواهد آمد.
تان سری تونی، رییس گروه کارترهام نیز مانند گوسن علاقه بسیاری به این همکاری نشان داد: من از سال 2001 که «ایرآسیا» را تاسیس کردم تا به حال انقدر هیجان‌زده نبوده‌ام. می‌خواهم از کارلوس گوسن و کارلوس تویرز و همه کسانی که در خانواده جدید رنو هستند، به خاطر اعتمادی که به گروه کارترهام دارند، تشکر کنم.
رنو و کارترهام منابع و توانایی‌های خود را به اشتراک خواهند گذاشت تا به هدف اصلی خود که تولید سری‌های اسپرت کوچک و بزرگ است برسند. آن‌ها می‌خواهند در بازار خودروهای اسپرت، به جایگاه مناسبی دست یابند. هدف آن‌ها این است که هر دو کارخانه، تا سه یا چهار سال آینده بتواند خودروی خود را عرضه کند.
هم آلپاین و هم کارترهام زمانی خودروهای اسپرت سبک وزن قدرتمند تولید می‌کردند. این در واقع فرمولی است که برای خودروهای جاده‌ای و مسابقه‌ای جواب می‌دهد.
با نگاه به مدل A110 می‌توان فهمید که سابقه آلپاین در تولید این‌گونه خودروها به نزدیک 50 سال می‌رسد. قهرمانی رالی دنیا در 1973، رالی مونته کارلو در 74-1973 و مسابقات 24 ساعته له‌مانس در 1978 از جمله افتخارات این کارخانه است.
علاقه کارترهام به خودروهای اسپرت سبک نیز به دهه 50 میلادی بر‌می‌گردد وقتی که آن‌ها اولین محصول خود یعنی مدل سون(هفت) را عرضه کردند.
تقریبا هر آخر هفته در دنیا، بیش از هزار مدل کارترهام در حال مسابقه دادن در نقاط مختلف هستند.
کارترهام می‌تواند تجربه 40 ساله خود را با دانش و تجربه رنو ترکیب کند تا خودروهای اسپرت نسل جدیدی بسازند که DNA مدل سون را داشته باشند. باید گفت که این مدل همچنان در داتفورد انگلستان تولید می‌شود.
در حال حاضر، کارترهام سالانه 700 دستگاه مدل سون می‌فروشد. این در حالی است که مقدار فروش رنو در سال 2011 بیش از 2.7 میلیون دستگاه بوده است.

– مصطفی محدث


لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5479
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه