سرپرست وزارت نیرو:

آماده باش در بخش برق ادامه دارد/ تلفات برق یک‌رقمی می‌شود

سرپرست وزارت نیرو با تشریح دستاوردهای دولت یازدهم در صنعت آب و برق از افزایش ۷۹۰۰ مگاواتی ظرفیت نیروگاهی و ۱۸۰ مگاواتی نیروگاه‌های تجدیدپذیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ستار محمودی، سرپرست وزارت نیرو در نشستی خبری به مناسبت هفته دولت،

وی با اشاره به این‌که امسال نیز با یاری خداوند، تلاش پرسنل وزارت نیرو و حمایت مردم توانستیم پیک مصرف آب و برق را پشت سر بگذاریم، تصریح کرد: آماده باش در حوزه برق تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت. پیک مصرف برق نیز حدود دو هفته گذشته از مرز ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات گذشت و در زمان حاضر با توجه به کاهش دما این میزان بین ۵۲ تا ۵۰ هزار مگاوات نوسان دارد.

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به اینکه پس از عبور از پیک برق، زمان تعمیرات و بازیابی تاسیسات برقی فرا خواهد رسید، افزود: وزارت نیرو در دولت یازدهم، ۱۱ اقدام گسترده انجام داده که مشروح آن در کارنامه عملکرد این وزارت‌خانه آمده است. وی با اشاره به دو اقدام شاخص این وزارتخانه در خصوص ظرفیت‌سازی غیر سازه‌ای و ظرفیت سازی های سازه ای گفت: در بخش ظرفیت سازی غیر سازه‌ای اقدامات خوبی در خصوص مدیریت، افزایش راندمان، تغییرات و بازنگری در روش های بهره وری انجام شده و در زمینه ظرفیت سازی سازه ای نیز در بخش آب و آبفا اقدامات شایسته ای صورت گرفته که حاصل آن در حوزه آب، افزایش ۳.۲ میلیارد متر مکعبی ظرفیت تامین آب کشور است.

محمودی ادامه داد: در این دوره ۱۹۰ هزار هکتار از اراضی جدید زیر پوشش شبکه آبیاری و زهکشی قرار گرفت و ۸۱۲ میلیون متر مکعب آب جدید برای مصارف شهری تامین شد.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم ۴.۵ میلیون مشترک جدید شهری و روستایی از خدمات آب و فاضلاب بهره مند شدند، افزود: در بخش فاضلاب نیز روزانه ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب فاضلاب کشور تصفیه شده است.

محمودی با اشاره به فعالیت های بخش برق در دولت یازدهم افزود: در دولت یازدهم ۷هزارو ۹۰۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور و حدود ۱۸۰ مگاوات نیز به ظرفیت انرژی های تجدید پذیر افزوده شد.

سرپرست وزارت نیرو کاهش تلفات شبکه توزیع نیروی برق را اقدام موثر دیگری در دولت یازدهم دانست و افزود: در دولت یازدهم با تلاش های انجام شده تلفات برق کشور حدود ۴.۵ درصد کاهش یافت و هم اکنون به حدود ۱۱ درصد رسیده که وزارت نیرو تلاش دارد تا در دولت دوازدهم این میزان را تک رقمی کند.

وی همچنین در خصوص صدور کالا و تجهیزات و خدمات مهندسی توسط بخش خصوصی با حمایت وزارت نیرو گفت: در سال ۹۵-۹۴ وزارت نیرو در خصوص صادرات خدمات فنی مهندسی رتبه اول را در بین سایر وزارتخانه ها حائز شد و از این لحاظ مورد تقدیر قرار گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=131543
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه