در مصاحبه با نشریه فرانسوی لوموند؛

آمانو: ایران به توافق پایبند بوده است/ فقط یک مشکل کوچک داشتیم

میهن صنعت : «فقط حادثه‌ای کوچک در ماه فوریه اتفاق افتاد. ذخایر آب سنگین ایران کمی از سقف تعیین شده 130 تن فراتر رفت، اما ...»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» به نقل از جام، "یوکیا آمانو" مدیر کل آژانس بین الملل انرژی اتمی (IAEA) مصاحبه ای را درباره پایبندی ایران به توافق هسته ای با نشریه لوموند (Lemonde) انجام داد.

خبرگزاری رویترز (Reuters) با اعلام این خبر به نقل از وی نوشت: ایران به توافق هسته ای که سال گذشته [میلادی] با شش قدرت جهانی به دست آمد، پایبند بوده و طبق مفاد آن عمل کرده است؛ توافقی که ذخایر مواد حساس هسته ای در این کشور را که می توانست در ساخت سلاح های اتمی کاربرد داشته باشد محدود ساخت.

در ادامه این گزارش آمده است: یافته های گزارش محرمانه آژانس که عملکرد ایران در توافق را تایید می کرد ماه گذشته توسط رویترز رویت شده بود.

مدیر کل آژانس با زدن برچسب "تندرو" به مخالفان توافق هسته ای گفته، تهران طبق مفاد توافقی عمل کرده که توسط تندروها در ایران و بدبین ها در غرب مورد مخالفت قرار گرفته بود.

جروزالم پست (JPost) نیز در انعکاس این خبر تیتر زد: "رئیس آژانس اتمی سازمان ملل می گوید ایران به توافق هسته ای پایبند بوده است".

براساس این گزارش، آقای آمانو طی مصاحبه ای که روز شنبه منتشر شد تاکید کرده است: توافق از ماه ژانویه بدون هیچ مشکل خاصی درحال اجراست.

وی افزود: فقط حادثه ای کوچک در ماه فوریه اتفاق افتاد. ذخایر آب سنگین ایران کمی از سقف تعیین شده 130 تن فراتر رفت، اما ما فورا این مطلب را به تهران گوشزد کردیم و آنان نیز تمامی اقدامات مورد نیاز را انجام دادند.

آمانو ادامه داد: به غیر از این مورد، می توانم تایید کنم که تهران به تعهدات خود براساس توافق احترام گذاشته است. ایرانی ها درحال انجام آن چیزی هستند که به جامعه بین الملل وعده داده اند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=90272
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه