«میهن صنعت» گزارش می دهد:

آمریکا، خطری جدی برای اقتصاد جهانی

هوا چون اینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری عنوان کرد: آمریکا موضوعات مختلفی را برای توجیه اقدامات تجاری خود مطرح می کند و از جمله می توان به میان کشیدن موضوع امنیت ملی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هوا چون اینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری عنوان کرد: آمریکا موضوعات مختلفی را  برای توجیه اقدامات تجاری خود مطرح می کند و از جمله می توان به میان کشیدن موضوع امنیت ملی اشاره کرد.

در اوایل ماه جاری میلادی، آمریکا و چین در ابتدای ماه جاری تعرفه‌هایی را به ارزش 34 میلیارد دلار بر واردات کالا از یکدیگر اعمال کردند که موجب نگرانی بسیاری از فعالان اقتصادی شده است.

علاوه بر این، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا تهدید کرده است که تعرفه ۲۰ درصدی برای تمامی خودروهای وارداتی از اتحادیه اروپا اعمال می‌کند.

 گزارش‌هایی رشد ضعیف‌تر از حد انتظار واردات، شاخص‌های سرمایه‌گذاری، تولید کارخانه ای و رشد خرده فروشی چین در ماه مه را نشان داد.

قیمت فلز مس از هفتم ژوئن ۱۶ درصد سقوط کرده و یکی ازسریع‌ترین ریزش قیمت‌ها را در چند سال گذشته تجربه کرده است.

وی در ادامه افزود، جنگ تجاری آمریکا نه تنها با چین بلکه با تمام جهان است و اقدامات آمریکا اقتصاد جهان را به خطر می اندازد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=156367
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه