«میهن صنعت»:

آمریکا نسبت به خاموش کردن دوربین های آژانس در ایران هشدار داد

آمریکا به تهران نسبت به خاموش کردن دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  واشنگتن به تهران نسبت به خاموش کردن دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی هشدار داد.

در همین ارتباط نیز، «لورا هولگیت»، سفیر آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام همزمان با تصویب قطعنامه ضدایرانی گفت: «ضروری است که ایران تمام اطلاعات و اسنادی را که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضروری می‌داند به منظور شفاف‌سازی و حل سؤالاتش در اختیار آژانس قرار دهد. ما این اقدام را برای تشدید یک رویارویی برای اهداف سیاسی دنبال نمی‌کنیم و بدنبال تشدید تنش نیستیم.»

هولگیت همچنین هشدار داد که اگر ایران در واکنش به آخرین قطعنامه شورای حکام، شفافیت در برابر آژانس را کاهش دهد، نتیجه دیپلماتیکی که ایالات متحده به دنبال آن است، معکوس خواهد شد.

نماینده آمریکا در ادامه مدعی شد: «محدود کردن و تلاش برای سیاسی کردن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خاطر انجام کارش، هیچ هدفی ندارد. ایران باید با آژانس همکاری کند تا به آن اجازه دهد راستی‌آزمایی و نظارت خود را بدون تأخیر بیشتر انجام دهد. ما به دنبال تشدید تنش نیستیم، بلکه ما به دنبال توضیحات موثق، منطبق با تعهدات پادمانی ایران هستیم.»

ساعاتی پیش، دیپلمات‌های حاضر در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کردند که قطعنامه مورد حمایت آمریکا در انتقاد از ایران به تصویب رسید.

سازمان انرژی اتمی ایران همزمان با برگزاری نشست ضدایرانی شورای حکام در اطلاعیه‌ای از قطع دوربین‌های فراپادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی در یکی از مراکز هسته‌ای خبر داد. گفته شده که این اقدام همچنین شامل توقف فعالیت دستگاه اندازه گیری برخط سطح غنا و فلومتر (OLEM) می‌گردد./مهر

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=245777
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه