هاگل:

آمریکا نمی‌تواند خواسته‌هایش را به مصر دیکته کند/مساله سوریه راه حل نظامی ندارد

میهن صنعت : وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه مصر و سوریه کشورهای دارای حاکمیت هستند، اظهار کرد که آمریکا نمی‌تواند خواسته‌های خود را بر این کشورها دیکته کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه آمریکایی پی.بی.اس اظهار کرد آمریکا نمی‌تواند نفوذ خود را بر خواسته‌ها یا تصمیمات مردم مصر تحمیل کند.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: نمی‌توان اراده خود را بر مردمی تحمیل کرد که تعداد آن‌ها به 90 میلیون تن می‌رسد.

این سخنان مقام آمریکایی در پاسخ به این سوال مطرح شد که آیا آمریکا در قبال تغییرات کنونی در مصر بی‌تفاوت خواهد ایستاد یا خیر.

هاگل عنوان داشت که کشورش تمام تلاش خود را برای تحکیم ارزش‌ها و اصول و قوانین نه فقط در مصر بلکه در دیگر کشورها به کار خواهد بست.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که این کشور با شرکای خود همکاری خواهد داشت.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه مصاحبه خود با شبکه آمریکایی پی‌بی‌اس گفت که روسیه یا باید تنش‌ها را کاهش دهد و یا با خطر انزوا رو به رو شود.

وی گفت: نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه روسیه تحرکات جزئی در مرزهای شرقی و جنوبی اوکراین انجام داده است اما این‌ها کافی نیست. ناتو اخیرا در واکنش به الحاق کریمه به روسیه و تهدید سایر مناطق روسیه، اقداماتی انجام داده است اما اوکراین عضو ناتو نیست بلکه تنها یک شریک است. با این حال ما به اوکراینی‌ها کمک می‌کنیم. باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا بر این باور است که بحران اوکراین راه حل نظامی ندارد.

 

رئیس پنتاگون افزود: پوتین می‌داند که دارد کشورش را منزوی می‌کند. چند کشور در جهان از اقدامات روسیه حمایت می‌کنند؟ زیاد نیستند. ما طی چند هفته گذشته در این خصوص در سازمان ملل رای گیری کردیم و فکر نمی‌کنیم روسیه حتی 10 رای هم آورده باشد. اقدامات روسیه در اوکراین کشورهای اروپایی را تحریک کرده است و آن‌ها از خود وحدتی نشان داده‌اند که از بعد از فروپاشی شوروی بی سابقه بوده است.

 

چاک هاگل تاکید کرد: اگر شما می‌خواهید که خودتان را با کشورهای خودکامه متحد کنید اگر شما فکر می‌کنید که آینده شما در آنجاست، این قطعا همان گزینه‌ای است که روس‌ها می‌خواهند اما من گمان می‌کنم که جهان در مسیر دیگری حرکت می‌کند.

هاگل همچنین در پاسخ به پرسشی در رابطه با اطلاعات افشا شده آمریکا پوتین گفت: سیاست خارجی ولادیمیر پوتین نشان می‌دهند که وی به دنبال احیای اتحاد شوروی است.

 

وی افزود: پوتین هیچگاه این مساله را پنهان نکرده و طی یکسال گذشته همواره گفته است که فروپاشی شوروی یک اشتباه وحشتناک بود و نباید اتفاق می‌افتاد. این برای مردم روسیه بد است.

 

وزیر دفاع آمریکا همچنین درخصوص تحولات سوریه گفت: امروز ما در سوریه شاهد جنگ فرقه‌ای، جنگ داخلی و حضور تندروهای تروریست هستیم. شما هم‌چنین شاهد حضور ایرانی‌ها هستید که حزب‌الله را پشتیبانی می‌کنند. ما در آنجا موافقان و مخالفان دولت اسد (رئیس جمهوری سوریه) را داریم که تمام نیروهای مخالف در یک جبهه نیستند. مخالفان میانه‌رویی که ما از آن‌ها حمایت می کنیم با متحدان در اردن و ترکیه همکاری می‌کنند؛ سوریه همچنین محور مذاکرات ما در شورای کشورهای حوزه خلیج فارس بود. اما این افراط گرایی، این جنگ فرقه‌ای و این تفاوت شیعه و سنی که در شمال عراق نیز دیده می‌شود در حال وخیم شدن است و ما در این زمینه تلاش می‌کنیم تا توجهات را به خطر آن جلب کنیم. آن‌ها خودشان می‌دانند که نمی‌شود با ارتش و راه حل نظامی این مشکل را حل کرد. درخصوص سوریه، همانطور که اوباما گفته، راه حل نظامی وجود ندارد و ما با روسیه و سایر متحدان غربی خود همکاری می‌کنیم تا سریعتر مواد شیمیایی سوریه از این کشور خارج شود. ما هم اکنون خوب عمل می‌کنیم اما هنوز مشکلات بزرگی وجود دارد که گمان نمی‌کنم به این زودی‌ها حل شود. من هم با اوباما هم عقیده هستم و می‌گویم که راه‌حل نظامی مساله را پیچیده‌تر می‌کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=48950
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه