«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

آموزش ربات های تحویل کالای آمازون در شهر مجازی

هوش مصنوعی در کنار هوش انسانی می تواند دنیای زیباتری را خلق کند. آمازون ربات های تحویل کالا را آموزش می دهد تا بتوانند کالاها را در سریع ترین زمان ممکن به مشتریان تحویل دهند. ولی ربات ها نمی توانند با سرعت بیشتر از حد مشخص و معین حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هوش مصنوعی در کنار هوش انسانی می تواند دنیای زیباتری را خلق کند. آمازون ربات های تحویل کالا را آموزش می دهد تا بتوانند کالاها را در سریع ترین زمان ممکن به مشتریان تحویل دهند. ولی ربات ها نمی توانند با سرعت بیشتر از حد مشخص و معین حرکت کنند.

ولی می توان این امر را محقق کرد. در حال حاضر ربات  های تحویل کالا بنام Scout  نسبت به تحویل کالا‌ آموزش می بینند. مدیر پروژه آمازون در این باره اعلام کرده که شرکت آمازون نقشه 3 بعدی شهر و پیاده روها را تهیه کرده و دقیقا مانند شبکه فاضلاب دقیق و جامع است.  

تحویل یک شبه محصولات و کالاها امکان ناپذیر است. ربات ها نسبت به حضور خود در یک شهر مجازی بی اطلاع هستند و این قضیه تا حدی هم جالب و هم مشکل است.

مدیر پروژه سخنان خود را این چنین ادامه داد که هیچ شرکت دیگری مانند آمازون این قدر دقیق عمل نمی کند. یک پارک سرپوشیده رباتیک و مقاومت سنجی چرخ های ربات ها از دیگر امکانات ربات هاست.

میزان سرعت بخشیدن به تحویل کالا برای آمازون مهم است. بهمن سال گذشته؛ اولین ربات های تحویل کالا معرفی شدند. تاکنون بسیاری از استارت آپ ها نسبت به شبیه سازی حرکت ربات ها در محیط های گوناگون آزمایشاتی را انجام داده اند.

ولی تنها آمازون می تواند این طرح را عملیاتی کند. قدرت مالی شرکت آمازون همواره مورد توجه مدیر عامل این شرکت، جف بزوس است.

مدیر پروژه اذعان کرده که عدم جلب توجه ربات ها هدف اصلی این پروژه است. تایرهای کوچک و رنگ بدنه آبی باعث می شود که زیاد جلب توجه نکند.

ولی عدم جلب توجه به حرکات ربات ها هم مربوط می شود. فعالیت های ربات ها در کنار انسان مزیت دیگر ربات های آمازون است. ربات ها باید به گونه ای حرکت کنند که برای هیچ کس خطرآفرین نباشند. ولی نباید افراد جامعه از حرکت ربات ها سوء استفاده کنند.

مشخص شده که مردم هرگز دوست ندارند که تحت کنترل باشند، لذا ممکن است از حرکات ربات ها سوء استفاده کرده و حرکات آن ها را بر هم بزنند.

ربات های آمازون فقط در محله  اسنوهومیش واشنگتن حرکت می کنند که در مقایسه با سایرین کمتر فعالیت می کنند. وجود یک انسان در کنار ربات ها نیز یک امر ضروری است و باعث خواهد شد تا مشکلات احتمالی در این رابطه بروز نکند.

البته گستردگی دامنه تست ربات ها هنوز مشخص نشده ولی مشخص است که با پایان یافتن این آموزش ها، ربات ها در محلات دیگری هم آموزش خواهند دید.

آزمایش در محلات گوناگون مرحله بعدی است و بعد از تکمیل این آزمایشات مرحله ربات ها می توانند کالاها را به مشتریان تحویل دهند.

شرکت آمازون در یک مسیر طولانی قرار دارد و باید دوباره مرحله آزمون و خطا را طی کند. امنیت و مطمئن بودن و نحوه ارسال کالا به مشتری از جمله موارد مهمی است که شرکت آمازون باید آن ها را مدنظر داشته باشد.

محدودیت های فیزیکی مانند عدم بالا رفتن از پله ها خود مانع دیگری است. انسانی باید کالا را از درون ربات خارج کرده و در بالا یا پایین پله در ربات قرار دهد. قوانین تردد شهری نیز چالش دیگری است که آمازون با آن مواجه است. در برخی شهرها، مانند سانفرانسیسکو، حرکت در پیاده روها ممنوع است.

مدیر پروژه، اسکات این چنین اظهار نظر می کند که ما در حال آزمون و خطا هستیم و این ابتدای مسیر پیشرفت ما است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=178172
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه