«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

آمیکو آسنا اتوماتیک لوکس ترین پیکاپ بازار ایران + ویدیو

به تازگی آمیکو آسنا اتوماتیک به عنوان یکی از اولین پیکاپ های لوکس و قدرتمند صفر کیلومتر بازار ایران معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، خودروهای پیکاپ در ابتدا به عنوان خودروهای کاری با تجهیزات رفاهی و ایمنی حداقل و پیشرانه های ضعیف تولید می شدند. ولی کم کم دید مشتری نسبت به این سگمنت تغییر کرد و شاهد عرضه پیکاپ هایی لوکس تر و باکیفیت و با پیشرانه قدرتمندتر بودیم. این تفکر به تازگی در بازار ایران نیز تغییر کرده و هدف مشتریان از خرید پیکاپ صرفا جنبه کاری و باربری نیست. تا به امروز عمده پیکاپ‌ هایی که در بازار این عرضه شده اند، محصولاتی اقتصادی با تجهیزات رفاهی و ایمنی حداقلی بودند. ولی به تازگی آمیکو آسنا اتوماتیک را به عنوان یکی از اولین پیکاپ های لوکس و قدرتمند صفر کیلومتر بازار ایران معرفی کرده است.

آمیکو که همواره حضور پرقدرتی در زمینه تولید انواع خودروهای تجاری از جمله کشنده، کامیون و کامیونت داشته، در سال 1396 برای اولین بار به سگمنت خودروهای تجاری سبک یا همان پیکاپ ها ورود کرد و بزرگترین پیکاپ ایران یعنی آسنا را عرضه کرد. حال پس از گذشت نزدیک به چهار سال آسنا اتوماتیک را با ظاهری مشابه ولی کابین و مشخصات فنی کاملا متفاوت عرضه کرده است. پیکاپ آسنا اتوماتیک را می توان لوکس ترین و قدرتمندترین و همچنین اولین پیکاپ اتوماتیک مونتاژی کشور دانست.

علاقه مشتریان در بازار جهان و همچنین ایران نسبت به خرید خودروهای پیکاپ روز به روز افزایش می یابد. در سال های گذشته نیز رقبای متعددی برای آسنا دستی به بازار ایران عرضه شدند و گزینه های پیش رو مشتریان به مراتب افزایش یافت. ولی همواره جای خالی یک پیکاپ لوکس تر با گیربکس اتوماتیک در بازار ایران خالی بود. سرانجام ارس خودرو دیزل تصمیم گرفت آسنا اتوماتیک را با پیشرانه قدرتمندتر نسبت به مدل دنده ای و گیربکس اتوماتیک به ایران عرضه کند.

 

تفاوت های آسنا اتوماتیک با نسخه دنده ای

آمیکو آسنا اتوماتیک لوکس ترین پیکاپ بازار ایران

ارس خودرو دیزل (آمیکو) از مدت ها قبل خبر عرضه آسنا اتوماتیک را داده بود که سرانجام چند هفته گذشته رسما این پیکاپ را رونمایی کرد. آسنا اتوماتیک ظاهری مشابه با نسخه دنده ای داشته؛ ولی تفاوت اصلی به زیر کاپوت و طراحی کابین و سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی آن مربوط می شود. به محض ورود به کابین متوجه اولین تغییر یعنی وجود شیفتر دنده گیربکس اتوماتیک این خودرو می شوید که طراحی زیبایی دارد.

علاوه بر این، تریم داخلی کابین آسنا اتوماتیک نسبت به مدل دنده ای کاملا تغییر کرده و کیفیت مواد اولیه به کار رفته در داشبورد، رودری ها و کنسول میانی به مراتب نسبت به نسخه دستی بالاتر است. همچنین ترکیب رنگ مشکی، قرمز و نقره ای فضای زیباتری را پدید آورده که لوکس تر از مدل دنده ای هم به نظر می رسد. در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی بزرگتر با طراحی متفاوت نسبت به مدل دنده ای نصب شده و چیدمان داشبورد و محل قرارگیری دریچه های سیستم تهویه مطبوع نیز تغییر کرده و حال در بالای این نمایشگر جانمایی شده اند. همچنین کلیدهای مربوط به تنظیم سیستم تهویه هم نسبت به مدل دستی تغییر کرده اند. این خودرو دارای یک غربیلک فرمان D شکل جدید با دوخت قرمز رنگ بوده که کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل نیز روی آن تعبیه شده اند. همچنین نمایشگر آنالوگ جدیدی در پشت فرمان طراحی شده که در میان نشانگرهای سرعت و دور موتور، نمایشگر دیجیتالی کامپیوتر سفری قرار دارد.

در همین رابطه بخوانید:
تست آمیکو آسنا در کوهستان / از مشخصات فنی آمیکو آسنا چه می دانید؟ + تصاویر و ویدیو

مشخصات آمیکو آسنا اتوماتیک

آمیکو آسنا اتوماتیک لوکس ترین پیکاپ بازار ایران

آسنا بزرگترین پیکاپ بازار ایران از نظر طولی بوده و کشیده ترین حوض بار و فاصله بین دو محور را در میان رقبا دارد. همین موضوع سبب شده کابین بسیار جادار و حوض بار بسیار بزرگ و کاربردی داشته باشد. استایل ظاهری آسنا اتوماتیک نسبت به نسخه دنده ای هیچ تغییری نکرده. آسنا اتوماتیک و دنده ای هر دو روی شاسی مهندسی معکوس شده دو نسل قبل فورد F-150 توسعه یافته اند. ولی نسخه دنده ای این خودرو به پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ساخت میتسوبیشی با کد 4G69 مجهز بوده که توان تولیدی آن 143 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن 210 نیوتن متر است. این پیشرانه در نسخه دنده ای برای انتقال قدرت به چهار چرخ با یک گیربکس پنج سرعته کوپل شده است.

هرچند همین میزان قدرت و گشتاور نیز برای بیراهه نوردی کفایت می کند، ولی آمیکو تصمیم گرفت نسخه اتوماتیک این خودرو را با پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی با کد 4K22 به بازار عرضه کند. این پیشرانه به مراتب نسبت به نسخه تنفس طبیعی قدرتمندتر بوده و قادر به تولید 218 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت پانچ با قابلیت تعویض دستی دنده ها به هر چهار چرخ منتقل می شود. بدین ترتیب می توان انتظار داشت که آسنا اتوماتیک چه در شتابگیری اولیه و حرکت در مسیرهای آنرود و چه در آفرود عملکرد به مراتب بهتری نسبت به نسخه دنده ای و همچنین پیکاپ های رقیب از خود نشان دهد.

تجهیزات ایمنی و رفاهی آسنا اتوماتیک

آمیکو آسنا اتوماتیک لوکس ترین پیکاپ بازار ایران

آسنا اتوماتیک ضمن بهره بردن از کابین با کیفیت تر با طراحی متفاوت و پیشرانه قدرتمندتر نسبت به مدل دنده ای، تجهیزات رفاهی بیشتری هم دارد. این خودرو دارای دو کیسه ایمنی هوا برای راننده و سرنشین جلو، سنسور نور، چراغ های روشنایی در روز، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی، نمایشگر لمسی مالتی مدیا بزرگتر از قبل با رهیاب، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، قفل دیفرانسیل اتوماتیک اکسل عقب، تودوزی چرمی صندلی ها و کلید تنظیم حالت انتقال قدرت 2H، 4H و 4L الکتریکی، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری است.

در حال حاضر آسنا اتوماتیک به صورت تولید محدود و در تیراژ محدود با قیمت یک میلیارد و 368 میلیون تومان فروخته می شود. ارس خودرو دیزل در سال آتی قصد دارد نسخه متفاوت تری از آسنا اتوماتیک را با تجهیزات رفاهی لوکس تر و همچنین تیراژ بالاتر به بازار عرضه کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=237853
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه