حال نزار صنعت خودروی اروپا

آهنگ رشد ب ام و هم کند شد

میهن صنعت : رکود عمیق بازار خودروی اروپا و نیاز شدید به سرمایه گذاری در فناوری های جدید باعث شد رشد درآمد خودروسازی ب ام و آلمان در فصل اول سال 2013 با مانع مواجه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سود خالص ب ام و در سه ماهه اول 2013 در مقایسه با همین زمان در سال گذشته 3 درصد افت داشت و به 1.312 میلیارد یورو (معادل 1.73 میلیارد دلار) رسید و گردش مالی این شرکت با کاهش 4.1 درصدی به 17.55 میلیارد یورو رسید.

در مقایسه با کل صنعت خودروی اروپا که در سه ماهه اول 2013 حدود 9.8 درصد کاهش داشت، افت ب ام و به مراتب کمتر بوده است. این افت نسبت به بنز و فولکس هم کمتر بود. نوربرت رایثوفرمدیر عامل گروه ب ام و در بیانه ای اعلام کرد: با این که سرمایه گذاری های کلانی در بخش فناوری های نو انجام شده و با وجود چالش های عمیقی که در شرایط جهانی بازار خودرو وجود دارد ما موفق شدیم گردش مالی و سودآوری را حفظ کنیم.

شرکت ب ام و که مقر اصلی آن در شهر مونیخ آلمان است اذعان دارد که حفظ سود و گردش مالی در سه فصل آینده دشوارتر خواهد بود و از آن جایی که کلید موفقیت این خودروساز در طراحی های نو و به کارگیری آخرین فناوری های روز دنیا است، سرمایه گذاری جدید اجتناب ناپذیر بوده و به همین دلیل حفظ سودآوری دشوارتر شده است.

فولکس در سه ماه اول سال 38 درصد کاهش سود داشته و دایملر بنز حدود 60 درصد کمتر سود برده است. این در حالی است که شرکت فورد در اروپا 462 میلیون دلار زیاد دیده است.

در این اوضاع و احوال ب ام و در تمام مناطق دنیا شاهد رشد تعداد فروش بوده است: در اروپا 3.1 درصد، در قاره آمریکا 5 درصد، در آسیا 9.5 درصد. کاهش 5.1 درصدی در ایتالیا و 7.4 درصدی در فرانسه نشان از حال نزار این دو کشور اروپایی دارد.
در کشور چین هم روند رشد ب ام و رو به کاهش بوده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=17288
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه