میهن صنعت :

آواز خروس‌ها در سال 96

خروس یک نماد بزرگ و قابل احترام در تاریخ و فرهنگ کشور فرانسه است. خروس برای مردمان این کشور نماد سرنوشت روشن و خوشبختی است. از همین رو است که بانگ و آواز خروس در هر روز صبح از سوی فرانسوی‌ها به عنوان پیروزی تاریکی بر روشنی تعبیر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نماد خروس در فرهنگ این کشور تا آن‌جا قابل احترام است که حتی بازیکنان تیم ملی فوتبال فرانسه نیز با لباس‌هایی منقش به خروس در میادین بین‌المللی حاضر می‌شوند. حالا در سال 1396 نیز قرعه به نام خروس افتاده است.
 عجب همزمانی قشنگی برای خودروسازان فرانسوی! زیرا سال 1396 را می‌توان تبلور تاریخی خودروسازان فرانسوی در بازار ایران نام برد. در این سال قراردادهای آنان با خودروسازان ایرانی به ثمر می‌نشیند. شرکت‌های پژو، رنو و سیتروئن در کنار چندین قطعه‌ساز صاحب نام فرانسوی همزمان با آواز خروس ایرانی در سال 1396 خوشبختی و فرار از تاریکی خود را جشن خواهند گرفت و پیشگام بلامنازع بازار خودرو ایران می‌شوند.
اگرچه پیش از این نیز آن‌ها از جایگاه قابل قبولی در بازار خودرو ایران برخوردار بوده‌اند، اما امسال به سمتی می‌روند تا مقتدرانه‌تر جایگاه خود را تثبیت کنند. به عبارتی آن‌ها در دوران تحریم و عدم حضور در بازار ایران بیش‌تر به اهمیت این بازار پی بردند و اکنون در دوران پسابرجام نمی‌خواهند این فرصت تاریخی را از دست داده و منتظر بروز بحران‌های اقتصادی در درون بنگاه‌های خود باشند.

 صرف‌نظر از فرانسوی‌ها، سال 1396 می‌تواند به دوران تبلور بخش خصوصی ایران در صنعت خودروسازی بدل شود. تا آن‌جا که خودروسازان جهانی معتبر دیگر همچون هیوندای، فولکس واگن و مزدا نیز مجال توسعه تولید را خواهند یافت و بازار ایران را به عرصه رقابت برندهای خوشنام خودرویی تبدیل می کنند. با این حال باید دید آیا از سال جدید شاهد تغییر چهره خیابان‌ها و جاده‌های ایران خواهیم بود؟

منبع : خودرونویس/احمد بروغنی

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=117947
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه