آيا كيفيت در خودروهاي ايراني شانسي است؟

ميهن صنعت: برخي مصرف‌كنندگان موضوع كيفيت در خودروهاي داخلي را امري شانسي دانسته و خريد خودرو را به خريد هندوانه سربسته‌اي تشبيه مي‌كنند كه مشخص نيست درون‌ آن سرخ يا سفيد است.

داوود ميرخواني رشتي در گفت‌وگو با ايسنا، با طرح موضوع حمايت سيستم بانكي از خودروسازان و تسهيل سرمايه‌گذاري از سوي دولت براي رشد و ثبات كيفيت قطعات و خودروهاي توليدي اظهار كرد:‌ اگرچه انتقادهاي زيادي از كيفيت خودروهاي داخلي صورت مي‌گيرد اما حل اين موضوع مستلزم برطرف شدن مشكلات خودروسازان و سرمايه‌گذاري در اين بخش است.

وي با بيان اينكه ارتقاي كيفيت خودرو در درجه اول به معناي سرمايه‌گذاري در صنعت قطعه براي رشد كيفيت قطعات توليدي است، خاطرنشان كرد:‌ در حال حاضر بيشتر ماشين‌آلات در حال استفاده در خطوط توليد قطعه‌سازان قديمي بوده و اين موضوع موجب نوسان در كيفيت قطعات توليدي مي‌شود.

مشاور انجمن خودروسازان ايران ادامه داد: به همين دليل است كه برخي مردم معتقدند كيفيت در خودروهاي ايراني مانند تخم مرغ شانسي و هندوانه سربسته است زيرا در كيفيت قطعات خودرويي نوسان وجود داشته و كيفيت برخي قطعات بالاتر و برخي نيز پايين‌تر است.

وي افزود: بنابراين در چنين شرايطي اگر نمايندگان مجلس و ديگر مسوولان واقعا به دنبال ارتقاي كيفيت خودروهاي داخلي هستند بايد در جهت تسهيل سرمايه‌گذاري در خطوط توليد قطعه‌سازان، نوسازي ماشين‌آلات و ورود فن‌آوري نوين توليد قطعه حركت كنند زيرا با قطعه‌اي كه كيفيت آن در سطح B است نمي‌توان خودرويي با سطح كيفي A توليد كرد.

ميرخواني با بيان اينكه خودروسازان در شرايط فعلي با مشكلاتي چون نرخ‌هاي رو به رشد ارز، مواد اوليه، ‌ماشين‌آلات و عدم پرداخت تسهيلات بانكي روبرو هستند، تصريح كرد: در اين شرايط صنعت خودروي كشور نيازمند سرمايه‌گذاري‌هاي كلان در بخش‌هاي قطعه‌سازي، مجموعه‌سازي و خودروسازي براي ارتقاي كيفيت قطعات و خودروهاي توليدي است كه اين كار نيز جز با حمايت كلان دولت و سيستم بانكي نمي‌تواند صورت گيرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4332
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه