«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

آیا پای خودروهای کره ای بازهم به بازار ایران باز خواهد شد؟

رئیس اتاق بازرگانی ایران_کره صبح امروز اعلام کرد ایران و کره جنوبی برای تجارت نفت در ازای کالا توافق کردند که بر همین اساس می توان انتظار ورود مجدد خودروهای کره ای به بازار ایران را داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ممنوعیت واردات خودرو که در پی تصمیمات یک شبه وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شده بود، با خروج آمریکا از برجام و آغاز سیاست های به اصطلاح ذخیره سازی ارزی وارد فاز تازه ای شد و بر همین اساس دولت در گام نخست برای بار چندم در طی یک ساله گذشته ممنوعیت واردات خودرو را اعلام کرد.

صرف نظر از تبعات تصمیمات خلق الساعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، یکی از مشکلات اساسی دولت پس از آغاز مجدد تحریم های بانکی، انتقال ارز حاصل از فروش نفت به مشتریانی آسیایی خود بود. در همین راستا حسین تنهایی، رئیس اتاق بازرگانی ایران_کره صبح امروز اعلام کرد ایران و کره جنوبی برای تجارت نفت در ازای کالا توافق کردند.

به نظر می رسد با توجه به این قرارداد پای خودروهای کره ای بازهم به بازار ایران بازخواهد شود. البته در این راستا باید دید تصمیم دولت چگونه خواهد بود اما بر اساس منطق بدون شک یکی از با ارزش ترین کالاهای قابل تهاتر خودرو است که دولت می تواند با ایجاد یک رابطه منطقی میان خریداران نفت و شرکت های نماینده کره ای در بازار ایران، به پول نفت خود برسد.

اسفند ماه سال گذشته بود که قرارداد تولید یک خودرو مونتاژ کره ای در بازار ایران بسته شد اما پس از آغاز مجدد تحریم ها، نماینده کره ای پشت شریک ایرانی خودرا خالی کرد و دست خریداران این محصول در حنا ماند. سرمایه گذاری عظیم شرکت تولیدکننده این خودرو در ایران با زیان مالی سنگین همراه بود و بدون شک سیاست های دولت در به وجود آمدن این شرایط تاثیرات به سزایی داشت.

در شرایط فعلی دولت می توانند به واسطه یک برنامه ریزی دقیق و منطقی جبران مافات کند و یک بازی برد – برد را میان خود و شرکت های خودرویی به مرحله اجرا برساند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=167689
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه