«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ابر خودرو لوتوس معرفی شد

زمانی که لوتوس تیزر سوپر اسپرت الکتریکی جدید خود با نام Evija را منتشر کرد، اعلام کرد این خودرو قرار است شما را تحت تاثیر قرار دهد. دیروز این خودرو رونمایی شد و انصافا همگان را تحت تاثیر قرار داد و لوتوس را تحسین کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، زمانی که لوتوس تیزر سوپر اسپرت الکتریکی جدید خود با نام Evija را منتشر کرد، اعلام کرد این خودرو قرار است شما را تحت تاثیر قرار دهد. دیروز این خودرو رونمایی شد و انصافا همگان تحت تاثیر قرار گرفتند و لوتوس را تحسین کردند. این اولین ساخته لوتوس بعد از ادغام با جیلی است که تنها 130 دستگاه از این خودرو تولید می‌شود.

این خودرو سال آینده تولید و به دست مشتریان خواهد رسید. اویجا نیروی خود را از 4 موتور الکتریکی تامین می‌کند که هر کدام از آنها 493 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مجموع این قدرت به 1.973 اسب بخار می‌رسد که نیرویی ترسناک برای این سوپر اسپرت محسوب می‌شود. نیروی موتور الکتریکی اویجا از پک باتری لیتیوم یون 2000 کیلووات تامین می‌شود که می‌تواند با نیرو دادن به موتور‌های الکتریکی، اویجا را در کمتر از 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. البته این میزان از شتاب اولیه برای اینچنین خودرویی زیاد جذاب نیست زیرا خودروهای بنزینی زیادی هستند که با میزان توان کمتر عددی بهتر را به ثبت رسانده‌اند.

لوتوس اعلام کرده سرعت این خودرو بعد از 3 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در مدت زمان 9 ثانیه نیز می‌تواند بیشینه سرعت خود را به 300 کیلومتر بر ساعت برساند. با این وجود هنوز زود است که بخواهیم راجع به این موضوع اویجا را قضاوت کنیم و باید تست‌های جاده‌ای و پیست این خودرو را ببینیم تا بتوانیم در این خصوص بحث کنیم.

بیشینه سرعت این خودرو فراتر از 321 کیلومتر برساعت عنوان شده که نشان می‌دهد پتانسیل این خودرو برای سریع بودن بسیار بالا است. اویجا با وزن 1680 کیلوگرمی خود که به لطف شاسی مونوکوک فیبر کربن به دست آمده در لیگ سبک‌ترین خودرو‌های الکتریکی قرار می‌گیرد. هندلینگ این خودرو در حد نام لوتوس است و به لطف ورودی و خروجی‌های هوای استراتژیک، طراحی آیرودینامیک و اسپویلر عقب این خودرو به بهترین نحو به کف خیابان و جاده می‌چسبد. موتور‌های الکتریکی این خودرو می‌تواند قدرت را به صورت هوشمند بین چرخ‌ها تقسیم و مدیریت کند تا هندلینگ و چسبندگی این خودرو بیشتر شود.

در کنار این سیستم 5 نوع مود رانندگی در این خودرو وجود دارد که شامل : Range، City، Tour، Sport و Track می‌شود که لوتوس اویجا را با هر شرایطی تطبیق می‌دهد. هنوز اطلاعاتی در خصوص نحوه کار این مود‌ها منتشر نشده است. این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند 402 کیلومتر را طی کند و برای شارژ دوباره تنها به 9 دقیقه زمان نیاز دارد.

البته زمان اعلام شده برای شارژ مجدد با استفاده از شارژر 800 کیلوواتی است که تولید انبوه نشده و در حال حاضر قویترین شارژر‌ها 350 کیلووات توان دارند که می‌توانند 80 درصد باتری را در 12 دقیقه شارژ کند. لوتوس اعلام کرده اویجا اولین سوپر اسپرت الکتریکی با تکنولوژی چراغ‌های لیزری است و به جای آینه‌های سنتی در این خودرو از دوربین استفاده شده تا این خودرو از جدیدترین فن‌آوری در این صنعت استفاده کرده باشد.

درب‌ها به صورت الکترونیکی باز می‌شود و داخل خودرو نیز از سیستم تهویه مطبوع دو نقطه‌ای همراه با سیستم اطلاعات و سرگرمی که از سیستم اپل کار پلی و اندروید اتو نیز پشتیبانی می‌کند استفاده شده است. کایسن خودرو نیز از چرم الکانترا پوشیده شده تا این خودرو در عین اسپرت بودن لوکس نیز محسوب شود. قدرت بالا و محدودیت در ساخت این خودرو برچسب قیمتی آن را بالا برده است و لوتوس قصد دارد قیمت این خودرو را بین بازه 1.8 تا 2.5 میلیون دلار تعیین کند. تولید این خودرو در سال 2020 اتفاق خواهد افتاد اما خریداران می‌توانند از امروز این خودرو را خریداری کنند.

نویسنده: اشکان آثار

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=180757
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه