میهن صنعت:

ابطال “کارت سوخت” خودروها و موتورسيكلت هاي فرسوده و آژانس هاي غيرفعال/کاهش 24درصدی قیمت “گاز” “پتروشیمی ها”

میهن صنعت: عرضه بنزین یورو4 وارداتی در اهواز و مشهد، اطلاعیه ستاد مدیریت سوخت ابطال کارت سوخت خودروها و موتورسيكلت هاي فرسوده و آژانس هاي غيرفعال و نصب سنگین‌ترین سکوی پارس جنوبی در فار 12 از مهمترین اخبار منتشره در هفته گذشته بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، صنایع  نفت و گاز یکی از کلیدی ترین  صنعت در عرصه اقتصاد کشور است. این صنعت در بخش های مختلف پتروشیمی، گاز، پالایش و پخش توانسته جایگاه ارزشمندی را در اقتصادی کشور کسب کند.

تغییر "کارمزد جایگاه داران" به "حق العمل" هنوز اجرایی نشده است

به نقل از باشگاه خبرنگاران رئیس سندیکای جایگاه داران سوخت کشور با تاکید براینکه تغییر کارمزد جایگاه داران به حق العمل هنوز اجرایی نشده است گفت: ما بارها مراتب اعتراض خود را به مسئولان امر و شورای اقتصاد ارائه کرده ایم ولی بازهم به نتیجه نرسیدیم.

نیاز 20میلیارد "دلاری" برای تکمیل "فازهای پارس جنوبی"/ ظرف سه سال آینده فازهای پارس جنوبی به اتمام می رسد

زنگنه گفت: 30 میلیارد دلار در اجرای 17 فاز پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده که برای تکمیل آن‌ها به 20 میلیارد دلار دیگر نیاز است.

جلوگیری از "رانت‌خواری" در عرضه "محصولات پتروشیمی" با آزادسازی نرخ ارز در "بورس کالا"

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی گفت: برای جلوگیری از رانت‌خواری و ایجاد رقابت سالم در بازار محصولات پتروشیمی مسئولان تصمیم گرفتند که عرضه محصولات در بورس کالا به صورت ارز آزار صورت گیرد.

"قيمت نفت" پس از افزايش ناشی از خشونت ها در عراق،کاهش خواهد یافت

"علي العمير" وزير نفت کويت اعلام کرد انتظار دارد قيمت نفت پس از افزايش اخير ناشی از خشونت هادر عراق و ليبی کاهش يابد.

راه اندازی نخستین "پالایشگاه" با "پمپ های" ساخت داخل/تحویل 200 پمپ "فاز 14" پارس جنوبی

رئیس هیئت مدیره شركت پمپ هاي صنعتي ايران، از ساخت 380 دستگاه پمپ برای فاز 14خبر داد و گفت: فاز 14 عسلویه نخستین پالایشگاه در منطقه است که با پمپ های صددرصد ساخت داخل راه اندازی می شود.

تولید تجهیزات نفتی و حمایت از سازندگان داخلی شاه کلید توسعه و کنترل تورم است

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت گفت: کلید مهار تورم در تزریق پول و دلار نیست بلکه در رفع رکود تورمی و در رونق تولید و جلوگیری از ورود کالاهای خارجی است.

ذخایر نفت خام "آمریکا" کاهش یافت

گزارش‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت خام این کشور هفته گذشته به علت افزایش تولید پالایشگاه‌های نفت، بیش از پیش‌بینی‌ها کاهش یافت.

مصرف "بنزین" کل کشور 8درصد کاهش یافت

مجموع مصرف بنزین کشور از ٧ تا ١٣ تیرماه امسال ٤٦٤ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر بوده به طوری که کاهش 8 درصدی را نشان می دهد.

تعمیرات اساسی "پالایشگاه پنجم پارس جنوبی"

مدير تعميرات اساسی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تعميرات اساسی پالايشگاه پنجم پارس جنوبی در عسلويه استان بوشهر در دست اجراست.

احداث پالایشگاه‌های کوچک در خارج از کشور قوت گرفت/ساخت 9 "پالایشگاه" در کشورهای آسیایی

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران از احداث پالایشگاه‌های کوچک در خارج از کشور خبر داد و گفت: هم اکنون جانمایی و نقشه برداری احداث پالایشگاه‌ها به صورت کامل انجام شده و این پالایشگاه‌ها به ظرفیت 150 هزار بشکه ای طراحی شده اند.

احداث تاسيسات ذخيره سازي ميعانات گازي در فاز 1 پارس جنوبي

شركت نفت و گاز پارس، به منظور ذخيره سازي ميعانات گازي تعدادي از پالايشگاه هاي پارس جنوبي، تاسيسات ذخيره سازي ميعانات گازي در عسلويه با ظرفيت اسمي 640 هزار متر مكعب احداث می کند.

صرفه جویی 5 میلیارد ریالی، در واحد چهارم تاسیسات تقویت فشار گاز اراک

مدیر منطقه هفت شرکت انتقال گاز ایران، از صرفه جویی 5 میلیارد ریالی در رفع اشکال و مهندسی مجدد واحد چهارم تاسیسات تقویت فشار گاز اراک خبر داد و گفت: با انجام تعمیرات اساسی از خروج ارز در کشور جلوگیری به عمل آمد.

نصب سنگین‌ترین سکوی پارس جنوبی در "فاز ١٢"

سکوی ٣٤٠٠ تنی بخش C فاز ١٢ پارس جنوبی در قالب یک زنجیره عملیات فنی گسترده در آبهای خلیج فارس نصب شد.

افزایش شمار "خودروهای گازسوز" به ٣,٦ میلیون دستگاه/رشد مطلوب تولید خودروهای گازسوز

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: یکصد هزار خودرو در کارگاههای مجاز و استاندارد تا پایان امسال گازسوز می شود و شمار این خودروها به ٣,٦ میلیون دستگاه افزایش می یابد.

کاهش 24 درصدی قیمت گاز پتروشیمی‌ها

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت گفت: قیمت متوسط گاز مجتمع های پتروشیمی با تصویب هیئت وزیران با کاهش 24 درصدی از ٢٦٥ تومان به ٢٠٢ تومان در هر متر مکعب کاهش یافت.

متوسط قیمت گاز مجتمع‌های "پتروشیمی "۶۴۰ ریال کاهش یافت

قیمت متوسط گاز مجتمع‌های پتروشیمی از ۲۶۵۰ ریال به ۲۰۲۰ریال در هر متر مکعب کاهش می‌یابد.

تحویل سوخت به نیروگاه ها بدون محدودیت

معاون وزیرنفت در امور شرکت گاز گفت: شرکت ملی گاز ایران نسبت به سال گذشته یک ونیم برابر گاز در اخیتار نیروگاه‌ها داده است و در این زمینه محدویتی ایجاد نکرده است.

معرفی اعضای شورای مرکزی ورزش وزارت نفت

اعضای شورای مرکزی ورزش وزارت نفت با حکم وزیر نفت معرفی شدند.

خودروها و موتورسيكلت هاي فرسوده و آژانس هاي غيرفعال

ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در خصوص غیرفعال شدن كارت سوخت خودروها و موتورسیكلت های فرسوده و آژانس های غیرفعال اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

حمايت پژوهشگاه صنعت نفت از سازندگان داخلي

با اعطاي گواهينامه كيفيت به سه شرکت سازنده پمپ و دو شرکت سازنده مکانيکال سيل توسط پژوهشگاه صنعت نفت، گامي بلند در راستاي حمايت از سازندگان داخلي در قالب سيستم جامع صدور گواهينامه کيفيت برداشته شد.

قطع گاز وارداتی روسيه به "اوکراین" معضلی جدی برای این کشور است

مدير عامل شركت نفت و گاز اوكراين رسما اعلام كرد، با در نظر گرفتن معضل قطع گاز وارداتی روسيه به اين كشور، اوكراين با كاهش پك پنجم مصرف گاز می‌تواند انرژی مورد نياز در زمستان را تامين می‌كند.

صادرات بیش از 11 میلیارد دلار انواع "فراورده‌های نفتی" در سه ماه نخست امسال

رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران از صادرات 11 میلیارد و 800 میلیون دلار انواع محصولات فراورده‌های غیر نفتی خبر داد و گفت: این درحالی است که در سال گذشته میزان صادرات حدود 9 میلیارد و 800 میلیون دلار بوده است.

انجام 105 مورد عمليات تخصصي جانبي بر روي چاه هاي نفت و گاز

مديرخدمات ويژه شركت ملي حفاري ايران از انجام يكصد و پنج مورد عمليات تخصصي جانبي از سوي كارشناسان اين شركت بر روي چاه هاي نفت و گاز در سه ماه نخست امسال خبر داد.

آخرین تجهیزات مخازن چهارمیلیون بشکه ای نفت جزیره خارگ وارد کشور شد

روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران اعلام کرد: آخرین تجهیزات پروژه احداث مخازن چهار میلیون بشکه ای پایانه نفتی خارگ روز سه شنبه وارد این جزیره شد.

افزایش گسترده عرضه "بنزین یورو 4 "در کلانشهرها / در صورت افزایش تولید بنزین پاک در داخل، واردات محدود شده و در نهایت متوقف می‌شود

کاظمی، از عرضه بنزین یورو 4 وارداتی در شهرهای اهواز و مشهد خبر داد و گفت: بنزین یورو 4 در کلانشهرهای تهران، کرج و اراک همچنین تبریز نیز عرضه می شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=53582
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه