رئیس اتحادیه لبنیات تهران در گفتگو با میهن صنعت عنوان کرد :

ابلاغ دستورالعمل لبنیات کارگاهی به بعد از نوروز 96 موکول شد

پس از برگزاری اولین همایش لبنیات صنفی تهران که با هدف بیان خواسته های فعالین این حوزه برگزار شد، موضوع تدوین دستورالمل لبنیات کارگاهی و برطرف نمودن موانع سد راه در خصوص ابلاغ این دستورالعمل مطرح گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پس از برگزاری اولین همایش لبنیات صنفی تهران که با هدف بیان خواسته های فعالین این حوزه برگزار شد، موضوع تدوین دستورالمل لبنیات کارگاهی و برطرف نمودن موانع سد راه در خصوص ابلاغ این دستورالعمل مطرح گردید.

علی رجبی، رئیس اتحادیه لبنیات تهران در گفتگو با خبرنگار «میهن صنعت» در خصوص روند پیگیری دستورالعمل کارگاهی صنف لبنیات تهران، بیان داشت :  همانطور که در اولین همایش لبنیات صنفی مطرح کردیم خواسته ما این است که بر اساس استانداردهایی که در خصوص لبنیات سنتی وجود دارد مقایسه شویم نه بر اساس معیارهای لبنیات صنعتی.

وی افزود : در خصوص موارد خواسته شده دستورالعملی که تدوین آن نزدیک به یک سال و نیم طول کشید، به وزارت بهداشت ارسال گردید و ما خواستار آن شدیم که این دستورالعمل ابلاغ شود و در روز همایش نیز از سمت نمایندگان مجلس و وزارت بهداشت به ما قول همکاری داده شد.

رجبی با اشاره به پیگیری و همکاری خوب وزارت بهداشت، بیان کرد : مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت اعلام کرد که ابلاغ طرح به بعد از تعطیلات نوروز و طرح سلامت نوروزی موکول شده  و قول داد که پس از پایان تعطیلات قطعا طرح مذکور ابلاغ خواهد شد.

رئیس اتحادیه لبنیات تهران در خصوص بندهای دستورالعمل تدوین شده به خبرنگار «میهن صنعت» گفت : در دستور العمل بندی وجود دارد که اگر تمام موارد رعایت شود، وزارت بهداشت مکلف خواهد بود که به فروشندگان لبنیات سنتی "شناسه نظارتی" بدهد.

وی افزود : یکی از اتهاماتی که برخی با دنبال کردن اهداف خاص به صنف لبنیات سنتی نسبت می دهند موضوع عدم وجود بهداشت و سلامت در لبنیات سنتی است.

رجبی تصریح کرد : کارخانجات صنعتی از مخالفات سرسخت این اتفاق هستند چرا که معتقدند با حضور لبنیات های سنتی بازار فروش آنها کم رونق شده و این فروشندگان محصولات خودرا از دامداری های غیر مجاز تهیه می کنند و فروش محصولات لبنی سنتی را غیر قانونی می دانند.

به عنوان مثال شیر ما از دامداری هایی تهیه می شود که زیر نظر مستقیم دامپزشکی بوده و عملا ادعای برخی در خصوص آلوده بودن این لبنیات رد می شود و مشخص است که چه هدفی را دنبال می کنند.

رجبی در ادامه گفت : اتحادیه صنف فروشندگان لبنیات تهران بنا بر مسئولیت اجتماعی خود  از سال گذشته بر اساس دستورالعمل "خود اظهاری" و "خود کنترلی" و نیز وظیفه ذاتی، علاوه بر بازدیدهای وزارت بهداشت، اقدام به بازدید بهداشتی و نمونه برداری از محصولات و نیز مشاوره بهداشتی به واحدهای صنفی زیر مجموعه خود کرده است.

علی رجبی در پایان خاطرنشان کرد : با همکاری و مساعدت مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، پس از پایان تعطیلات نوروزی و ابلاغ دستورالعمل لبنیات کارگاهی که در آن مسائل صنف لبنیات، مطابق آخرین استاندارهای بهداشتی به روز رسانی شده است، تمامی واحدهای صنفی زیرمجموعه این اتحادیه آماده اجرای دقیق آن هستند چنانکه در اتحادیه نیز واحدی تحت عنوان "بهداشت" پیش بینی شده که وظیفه آن آموزش، مشاوره ، ارزیابی بهداشتی اعضای اتحادیه  و  همچنین ارتباط مستمر با مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=115849
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه