میهن صنعت :

ابلاغ راهکارهای حمایت از تولید ملی

میهن صنعت : دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران از ابلاغ بخشنامه هیات دولت در راستای مقررات‌زدایی و حمایت از تولید داخلی در 13 سرفصل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ساسان قربانی اظهار کرد: اخیرا بخشنامه دولت در زمینه حمایت از تولید ملی با امضای معاون اول رییس‌جمهوری به تمام وزارتخانه‌ها و دیگر سازمان‌های مرتبط ابلاغ شده است.

وی با بیان این‌که در این بخشنامه برخی از بخشنامه‌های پیشین که مشکلاتی را در روند فعالیت واحدهای تولیدی ایجاد کرده بودند لغو شده‌اند، خاطرنشان کرد: در این زمینه دستوراتی در زمینه رفع موانع تولید، همکاری با تولیدکنندگان از سوی گمرک و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای کمک به سرمایه‌گذاری خارجی صادر شده است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: همچنین طبق این بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اقداماتی در زمینه تسهیل فعالیت واحد‌های تولیدی داشته و در فهرست محدودیت‌ها و موانع صادرات غیر نفتی نیز تجدیدنظر کرده‌ است.

وی با بیان این‌که بازنگری در قوانین گشایش اعتبارات اسنادی نیز به بانک مرکزی تکلیف شده است، تصریح کرد: رفع مشکلاتی که قانون ذی‌نفع واحد برای شرکت‌های تولیدی در زمینه اخذ تسهیلات ایجاد کرده نیز از دیگر دستورات ارائه شده به بانک مرکزی است.

به گزارش ایسنا، قربانی تصریح کرد: این دستورات و دیگر موارد لازم در راستای صیانت از تولید ملی در 13 سرفصل به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اقتصادی و داریی، نفت، خارجه، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری، گمرک و بانک مرکزی ابلاغ شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=25448
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه