مدیرعامل ایران خودرو دیزل :

اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل با امکانات بالا و قیمت مناسب عرضه می شود

جواد توسلی مهر؛ مدیرعامل ایران خودرو دیزل در جریان این مراسم گفت: این اتوبوس برقی از محصولات جدید است که علیرغم بالا بودن امکانات، قیمت آن در مقایسه با سایر رقبا  20 درصد پایین تر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل با حضور مدیرعامل ایران خودرو و جمعی از مدیران سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران طی مراسمی رونمایی شد.

جواد توسلی مهر؛ مدیرعامل ایران خودرو دیزل در جریان این مراسم گفت: این اتوبوس برقی از محصولات جدید است که علیرغم بالا بودن امکانات، قیمت آن در مقایسه با سایر رقبا  20 درصد پایین تر است.

جواد توسلی مهر؛ مدیرعامل ایران خودرو دیزل طی مراسم رونمایی از اتوبوس برقی این شرکت عنوان کرد: پیش از دهه 90 و در زمان جنگ تحمیلی به عنوان یکی از بازیگران کلیدی حوزه خودروسازی بودیم اما از سال 90 به بعد با مشکلات زیادی مواجه شدیم و از میزان تولید 12 هزار  به 2 هزار دستگاه خودرو رسیدیم که حتی فروش سهام نیز تاثیری نداشت و به ورشکست ترین خودروساز تبدیل شدیم.

وی در ادامه به زیان دهی ۱۲ برابری سرمایه اولیه این شرکت اشاره کرد و در ادامه گفت: ایران خودرو دیزل در مجموع در سال 1399 متمحل ضرر 6500 میلیارد تومانی شد.

مدیرعامل ایران خودرو افزود: ضرر و زیان های شرکت منجر به تعدیل 20 درصدی نیرو شد که در نهایت از آبان سال 1399 با برنامه ریزی و بررسی هایی که انجام شد، متوجه شدیم که جهش تولید شاه کلید ایران خودرو دیزل در شرایط تحریم است و می تواند نجات بخش شرکت باشد.

مهندس تسلی مهر با اشاره به اقدامات ایران خودرو دیزل عنوان کرد: میزان تولید خودرو از دو هزار و 200 دستگاه در سال 99 به 7 هزار دستگاه در سال 1400 افزایش یافت. علاوه براین، موفق شدیم تا بدهی 1800 میلیارد تومانی خود را با ایران خودرو تسویه کنیم و از طرفی طی مذاکرات با بانک پارسیان، بدهی 1250 میلیارد تومانی نیز به این بانک پرداخت شد.

وی افزود: افزایش تولید تاثیراتی دیگری نیز به همراه داشته است که از جمله می توان به بهبود سود عملیاتی در اسفند ماه اشاره کرد و شاهد بیش از دو هزار میلیارد تومان سود عملیاتی هستیم.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل در ادامه گفت: در حال حاضر 70 درصد محصولات داخلی هستند و 30 درصد باقی به صورت سی کی دی  تولید می شوند که البته افزایش 5 برابری تولید مانع از توجه به کیفیت نشد. 72 درصد محصولات شرکت 4 ستاره هستند و از نیمه دوم سال آینده نیز تولید با استاندارد یورو ۵ خواهد بود.

مهندس تسلی مهر در ادامه از احتمال تولید دو هزار و 600 دستگاه خودروی H5 ۲۶۰۰ در سال آینده خبر داد و اعلام کرد: کشنده ایران خودرو دیزل با اتاق فوتون و موتور بنز ارائه می شود و انتظار می رود که کامیونت ساخت این شرکت در نیمه دوم سال آینده به تولید 800 دستگاه برسد.

وی در خصوص اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل گفت: موضوع مهم در خصوص این محصول جدید خرید از سوی دولت است و علیرغم آماده سازی سالن ون شهرداری، تاکنون قراردادی منعقد نشده و حتی ون نیز وارد شده است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل در پایان گفت: برای ساخت موتور برقی با یک شرکت دانش بنیان قراردادی منعقد شده و جالب است بدانید که علیرغم بالا بودن امکانات این اتوبوس برقی، قیمت آن در مقایسه با سایر رقبا  20 درصد پایین تر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=241198
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه