میهن صنعت :

اجبار در ارتقاء استاندارد ، ضربه جبران ناپذیری به خودروسازان وارد می کند

میهن صنعت : کارشناس و عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با اشاره به اینکه دستیابی به استاندارد یورو4 در آینده نزدیک قطعا مقدور نیست ، گفت : اجبار در ارتقاء استاندارد آلایندگی خودروها به یورو4 تا پایان امسال ، ضربه جبران ناپذیری به خودروسازان خوا

به گزارش میهن صنعت ، کارشناس و عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با اشاره به اینکه دستیابی به استاندارد یورو4 در آینده نزدیک قطعا مقدور نیست ، گفت : اجبار در ارتقاء استاندارد آلایندگی خودروها به یورو4 تا پایان امسال ، ضربه جبران ناپذیری به خودروسازان خواهد بود.

دکتر علی جزایری افزود : در حال حاضر  استاندارد یورو 2 یا  یورو4، مشکل آلودگی کلان شهرها را برطرف نمی کند .

وی تاکید کرد : در شرایطی که برای خودروهای یورو2 نیز مشکلات خاصی وجود دارد چنانچه بر استاندارد یورو4 نیز اصرار شود قطعا مشکلات عدیده دیگری افزوده خواهد شد.

وی گفت : در حالی که خودروسازان در شرایط تطبیق با شرایط اقتصادی جدید و حرکت از واردات به سمت تولید هستند، فشار مضاعف در ارتقاء استاندارد آلایندگی یورو2 به یورو4 اساسا امکان پذیر نیست.

وی اظهار داشت : در چنین شرایطی که خودروسازان با مشکلات زیادی مواجه هستند باید فرصتی به آنها داده شود تا حداقل پس از بازگشت به شرایط معمول در تولید ، در راستای اجرای استاندارد یورو 4 اقدام نمایند.

وی تصریح کرد : در حال حاضر بحث دستیابی به استاندارد به یورو4 تنها سوخت نیست بلکه بخش اعظم آن دستیابی به یورو 4 موتورها و خودروهایی هستند که باید قابلیت استفاده از یورو 4 را داشته باشند.

وی گفت : در حال حاضر در بسیاری از کلان شهرها من جمله تهران مراکز صنعتی گاز طبیعی استفاده نمی کنند و با نفت کوره یا نفت سیاه فعالیت می کنند که این مسئله حجم وسیعی از آلاینده ها را در کلان شهرهایی مثل تهران منتشر می کند به طوری بخش اعظمی از مشکلات شهرها مربوط به همین این نیروگاهاست.

مدیر گروه خودرو دانشکده خودرو دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در ادامه به اقدامات وزارت نفت در تولید بنزین یورو4 اشاره کرد و افزود : تاکنون وزارت نفت برای تولید بنزین با استاندارد بالا و با کیفیت اقداماتی را داشته است اما بخش اعظمی از آلایندگی کلان شهرها ،کیفیت نامناسب نفت و گاز و انتشار ذرات معلق است که باید در این راستا کیفیت گازوئیل اقدام جدی صورت گیرد.

جزایری تصریح کرد : در حالی که موتورهای یورو2 به دلیل کیفیت قطعات، قادر به پاس کردن استاندارد مربوطه نیستند قطعا ارتقاء استاندارد به یورو4 نیز مشکلات بیشتری را به وجود خواهد آورد.

وی منشاء بسیاری از آلودگی موجود در کشور را خودروهای فرسوده دانست و گفت : اما مشکل اساسی در خصوص خودروهای فرسوده برخلاف سایر کشورهای دنیا استفاده از این خودروها در کلان شهرهاست در حالی که در اغلب کشورهای دنیا خودروهای فرسوده در بخش های خراج شهر و روستایی استفاده می شوند.به نوشته خبر خودرو وی گفت : هر چند مصرف سوخت خودرهای فرسوده مشکلاتی را برای کشور به دنبال دارد اما پیشنهاد می شود به جای حذف خودروهای فرسوده ، از این خودروها در مناطق روستایی استفاده شود و تردد آنها در کلان شهرها جلوگیری شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9450
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه