معاون کيفيت ايران‌خودرو خبر داد:

اجراي 432 پروژه كيفيت ازتوليدتا خدمات پس از فروش

میهن صنعت : معاون كیفیت ایران‌خودرو گفت: در سال جاری 432 زیر پروژه در قالب 237 خانواده پروژه برای ارتقای كیفی محصولات ایران خودرو از مرحله تامین قطعات تا خدمات پس از فروش تدوین شده و در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، كیانوش پورمجیب اظهار كرد: این پروژه ها براساس چهار شاخص «رضایت مشتریان»،‌«برگشتی قطعات از خدمات پس از فروش»، «آدیت نهائی» و «زیر ساخت ها و سیستم های كیفی» تدوین شده است. ضمن اینكه از این تعداد تنها 19 پروژه از سال 91 به برنامه های ارتقای كیفی امسال ایران خودرو منتقل شده است.

به گفته وی ایران خودرو در سال 92 در شاخص رضایت مشتری 99 پروژه، در شاخص برگشتی قطعات از خدمات پس از فروش 71 پروژه، در شاخص آدیت نهائی170 پروژه و در شاخص زیر ساخت ها و سیستم های كیفی 92 پروژه را در دست اجرا دارد.

پور مجیب در خصوص برنامه ها و سیاست های معاونت كیفیت ایران خودرو برای افزایش كیفیت محصولات این شركت اظهار كرد: یكی از سیاست های اصلی این معاونت حضور فعال در چرخه تامین، تولید، فروش و خدمات پس از فروش و نظارت بر مولفه های كیفی در واحدهای موثر بر افزایش كیفی زنجیره ارزش ‌كیفیت است.

معاون کیفیت ایران‌خودرو با تاكید بر اینكه این پروژه ها از ابتدای زنجیره تامین آغاز شده و تا خدمات پس از فروش ادامه می یابد، اظهار كرد: در سال گذشته نیز 259 خانواده پروژه مشتمل بر زیر پروژه متعدد تعریف و اجرا شد كه شاخص رضایت مشتری 603 زیر پروژه، شاخص برگشتی قطعات از خدمات پس از فروش 113 زیر پروژه، شاخص آدیت نهائی 102 زیر پروژه و شاخص زیر ساخت ها و سیستم های كیفی 158 زیر پروژه را به خود اختصاص داده بودند.

به گفته معاون كیفیت ایران خودرو در سال 88 نیز 117 پروژه، در سال 89 حدود 263 پروژه و سال 90 نزدیك به 460 پروژه ارتقای كیفی محصولات ایران خودرو تدوین، ابلاغ و اجرا شده است.

پورمجیب اظهار كرد: براساس ارزیابی هایی كه در پایان هر سال در خصوص پروژه های تعریف شده صورت می گیرد، در سال 91 بیش از 70درصد پروژه ها مطابق برنامه اجرا شدند و بقیه نیز به دلیل ماهیتی كه داشته و زمان بر بوده اند به سال جاری منتقل شدند.
وی در ادامه یادآور شد كه در گروه صنعتی ایران خودرو كمیته عالی ارتقای كیفیت، شامل 5 زیر كمیته تشكیل شده است. این 5 كمیته به صورت تخصصی و تمركزی ارتقای كیفیت قطعات، خدمات پس از فروش، تولید، فروش و سیستم ها را دنبال می كنند.

پورمجیب اظهار كرد: برای هر یك از پروژه های ارتقای كیفیت یك برنامه زمان بندی تعیین شده است و اگر در اجرای هر یك از مراحل این پروژه ها مشكل خاصی به وجود بیاید،‌ موضوع برای گشایش ابتدا در جلسه ای با حضور مدیران و معاونان مربوطه مطرح می شود كه اگر این جلسه نتیجه بخش نبود، كار به زیر كمیته مربوطه ارجاع داده خواهد شد.

معاون كیفیت ایران خودرو در خصوص شاخص های تعریف شده برای ارتقای كیفیت محصولات نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت: در بخش شاخص رضایت مشتریان هر ماه گزارش هایی از سوی شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران تهیه می شود كه كلیتی از آن رسانه ای شده و جزئیات آن در اختیار خودروسازان قرار می گیرد. این گزارش مبنای تعریف پروژه های ارتقا كیفیت در خصوص رضایت مشتریان ایران خودرو است.

وی افزود: در آدیت نهایی خودرو قبل از تحویل به مشتری نیز یك سری ایراد و اشكال شناسائی می شودكه با بررسی ایرادهای یك ساله و تمركز برای ایرادهایی كه بیشترین تكرار را داشته اند، پروژه هائی برای آنها تعریف و تدوین می شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=26044
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه