معاون اجتماعی سازمان برنامه و بودجه:

احتمالاً ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از بودجه ۹۹ محقق نشود

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امسال در مجموع ۵۸۰ هزار میلیارد تومان بودجه در نظرگفته شده ولی با توجه به اعمال تحریم ها و همچنین کاهش محسوس فروش نفت پیش بینی می شود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان آن محقق نشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حمید پور اصغری روز چهارشنبه ۲۱ خرداد در نشستی با مدیران سازمان فنی و حرفه ای کشور در مرکز تربیت مربی کرج، با اشاره به احتمال عدم تحقق بخشی از بودجه پیش بینی شده امسال اظهار کرد: امسال در مجموع ۵۸۰ هزار میلیارد تومان بودجه در نظرگفته شده ولی با توجه به اعمال تحریم ها و  همچنین کاهش محسوس فروش نفت پیش بینی می شود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان آن محقق نشود.

وی ادامه داد: بر این اساس از مدیران بخش‌های مختلف تقاضا می‌شود مدیریت درستی در هزینه کرد اعتبارات خود داشته باشند و بتوانند با همین محدودیت‌ها هم بهره وری مجموعه خود را بالا ببرند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت مهارت آموزی در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی توضیح داد: در حال حاضر متوسط نرخ بیکاری در کشور ۱۱ درصد است این درحالی است که بین ۳۰ تا ۳۵ درصد قشر تحصیل کرده جامعه از عدم اشتغال رنج می برند.

این مسئول اضافه کرد: باید بپذیریم در فضای آکادمیک و دانشگاهی زمینه مهارت افزایی برای ورود به بازار کار را برای این قشر فراهم نشده است.

پور اصغری با بیان اینکه بسیاری از مرکز فنی و حرفه ای با مشکل کمبود امکانات و تجهیزات مواجه هستند، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ باید به صورت ویژه به بخش اعتبارات آموزش‌های مهارتی توجه کنیم تا بخشی از این کمبودها مرتفع شود.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: برای اینکه مهارت محوری به گفتمانی در کشور تبدیل شود باید از ظرفیت ها و امکانات بخش خصوصی هم استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در دنیای امروز دستیابی به توسعه بدون آموزش و مهارت محوری امکان پذیر نیست به همین دلیل باید به جای توجه به مدرک گرایی  سطح مهارت را در نیروهای کار کشور ارتقا دهیم.

این مسئول توضیح داد: این درست نیست که تمام تلاش نیروهای کار به سمت مدرک گرایی و آموزش های تئوری صرف معطوف باشد چون این روش نتیجه بخش نیست.

وی گفت: بدون شک اگر نیروهای کار جامعه آموزش همه جانبه نبینند نمی توان انتظار داشت که ایران به کشوری توسعه یافته تبدیل شود./ایسنا

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=196725
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه