میهن صنعت :

احتمال ارائه دستورالعمل کاهش خودرو تا پایان سال

میهن صنعت : قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که، خودروسازان مستندات خود را امروز برای شورای رقابت ارسال کرده اند گفت: رئیس شورای رقابت امیدوار است تا پایان سال جاری یک دستورالعمل مجدد برای کاهش قیمت خودرو صادر شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت،  ˈمسعود موحدیˈ روز سه شنبه در نشستی خبری با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو و سایر کالاهای انحصاری بیان کرد: خودروسازان اطلاعات و مستندات خود را برای افزایش قیمت ها به این شورا ارائه کردند و در جلسه یکشنبه هفته آینده این مستندات مورد بررسی قرار می گیرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان داشت: انتظارات متنوعی از خودروسازان وجود دارد که قیمت یکی از این پارامترها می باشد.

وی در پاسخ به این سوال که، آیا مدیر عامل سایپا نیز در مورد کاهش قیمت محصولات این شرکت قولی داده است، گفت: خودروسازان در کار گروه حمایت از تولید عنوان کرده اند که اگر منابع مورد نیاز آنها تامین و کاهش تولید جبران شود، می توان شاهد تغییر قیمت ها بود.

موحدی در پاسخ به این سوال که چرا شروط خودروسازان برای کاهش قیمت ها پایان ندارد و هر بار که با یکی از خواسته های آنها موافقت می شود، شرط دیگری را مطرح می کنند، عنوان کرد: بحث شروط جدید مطرح نیست، اما این حوزه ذینفعان زیادی دارد که در بخش های مختلف در مورد آن اظهار نظر می کنند.

به گزارش ایرنا وی ادامه داد: مسیر مشخص شده است و شورای رقابت باید چگونگی بحث قیمت گذاری خودرو را مشخص کند، نکاتی نیز که در کار گروه حمایت از تولید مطرح شد در راستای حمایت از تولید بود و شرکت سایپا توضیحی در مورد تغییر قیمت های این شرکت نداد.

وی گفت: در دو ماه اخیر وضعیت تولید بهتر شده و شاهد کاهش قیمت در بازار نیز بوده ایم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13666
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه