میهن صنعت :

احتمال افزایش قیمت محصولات پارس خودرو

میهن صنعت : مدیرکل دفترکالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت:از شرکت پارس خودرو خواسته ایم مدارک خود را برای افزایش قیمت خودروهای ماکسیما ،تیانا، قشقایی و مورانو ارایه کند.


به گزارش میهن صنعت به نقل از ˈشهرام میرآخورلو ˈبا یادآوری این موضوع که طبق مصوبه ابلاغی 17 اسفند ماه سال گذشته سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به خودروسازان، قیمت گذاری خودروهای تولید داخل بالای 45 میلیون تومان، به هیات مدیره شرکت های خودروساز واگذار شده است، اظهار داشت: علیرغم این موضوع شرکت های خودروسازی موظف به رعایت ضوابط قیمت گذاری خودرو هستند.
وی با اشاره به افزایش قیمت تولیدات شرکت پارس خودرو، عنوان کرد: سازمان حمایت نقشی در تعیین قیمت خودروهای بالای 45 میلیون تومان این شرکت ندارد، اما در صورتی که افزایش قیمت خارج از عرف صورت گرفته باشد با آن برخورد می کند.
وی تصریح کرد: از این شرکت خواسته ایم تا مدارک خود برای افزایش قیمت خودروهای ماکسیما، تیانا، قشقایی و مورانو را به ما ارائه کند تا مشخص شود افزایش قیمت اعمال شده خارج از ضوابط و بی دلیل انجام نشده باشد.
میرآخورلو متذکر شد که قیمت خودروی مگان در مرز قرار دارد و احتمال اینکه با ارتقای کیفیت این خودرو و کسب استاندارد یورو چهار به صف خودروهای بالای 45 میلیون تومان بپیوندد، وجود دارد.
وی گفت: در صورت تحقق این امر، قیمت گذاری این خودرو از اختیار سازمان حمایت خارج شده و توسط خودروساز تعیین می شود.
یادآور می شود قیمت خودروی تیانا مدل hight معادل 99 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده ، این در شرایطی است که قیمت رسمی این خودرو پیش از این معادل 80 میلیون و 410 هزار تومان بود.
همچنین قیمت ماکسیما اتوماتیک مجهز به سیستم مولتی مدیا نیز در حالی 77 میلیون و 225 هزار تومان تعیین شده که قیمت قبلی این محصول روی سامانه اطلاع رسانی 124 معادل 57 میلیون و 700 هزار تومان ذکر شده بود.
قیمت نیومورانو نیز از 110 میلیون تومان به 147 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و قیمت خودروی قشقایی مدل hight نیز 75 میلیون تومان تعیین شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6131
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه