میهن صنعت :

احتمال تعطیلی بیش از 95 درصد جایگاه های سی ان جی در کشور

عدم تناسب میان جایگاه های سوخت سی ان جی در کشور با تعداد خودروهای دوگانه سوز عملاً مشکلاتی را برای دارندگان وسایل نقلیه از حیث تامین سوخت مورد نیاز وسایل نقلیه به وجود آورده که مستلزم پیگیری مسئولین مربوطه و یافتن راهکارهای مناسب است.


 به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، دبیر انجمن صنفی صنعت سی ان جی کشور با اعلام اینکه تعداد جایگاه های سوخت در کشور با استانداردهای جهانی مطابقت ندارد، گفت: عدم تناسب میان جایگاه های سوخت سی ان جی در کشور با تعداد خودروهای دوگانه سوز عملاً مشکلاتی را برای دارندگان وسایل نقلیه از حیث تامین سوخت مورد نیاز وسایل نقلیه به وجود آورده که مستلزم پیگیری مسئولین مربوطه و یافتن راهکارهای مناسب است.

مرتضی ابراهیمی مقدم در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن بیان مطلب فوق افزود: هم اکنون کشور با کمبود یک هزار باب جایگاه سی ان جی روبرو است و در این راستا لازم است مقدمات مناسب جهت احداث این تعداد جایگاه  هرچه زودتر فراهم گردد.

وی تصریح کرد: کمبود یک هزار باب جایگاه سی ان جی بدون در نظر گرفتن خودروهای دوگانه سوزی که به صورت غیر رسمی تبدیل شده اند ، می باشد در غیر این صورت و با احتساب حداقل 400 هزار دستگاه خودروی دوگانه سوزی که به صورت غیر رسمی تبدیل شده اند ، کشور نیازمند احداث بیش از یک هزار باب جایگاه سی ان جی است.

وی خاطرنشان کرد:صنعت سی ان جی کشور علاوه بر مشکلات ناشی از کمبود جایگاه عرضه کننده این فرآورده نفتی با معضلات دیگری نظیر قطع انشعاب گاز بسیاری از جایگاه ها از سوی شرکت گاز روبرو است که این امر در نهایت می تواند صنعت سی ان جی را از پای درآورد.

ابراهیمی مقدم عدم امکان تعمیر قطعات یدکی و تجهیزات این مجاری عرضه را از دیگر مشکلات پیش روی این صنعت برشمرد و گفت: از میان جایگاه های موجود ، بخشی به دلیل اعمال تحریم ها از سوی کشورهای بیگانه و عدم تامین و نیز گرانی قطعات یدکی مورد نیاز جهت تعمیر و نگهداشت جایگاه ها ،در حال تعطیلی به سر می برند.

موضوع مهمی که دبیر انجمن صنفی صنعت سی ان جی به آن اشاره نمود، وجود مغایرت میان قبوض گازی که توسط شرکت گاز صادر می شود و میزان سی ان جی به فروش رفته در جایگاه های عرضه کننده این فرآورده نفتی است.

وی به بخش نامه ای که از سوی وزیر نفت در نیمه فرودین ماه سال جاری در خصوص پیگیری رفع اختلاف میان کنتورهای گاز و میزان فروش جایگاه های سی ان جی صادر شده بود، اشاره نمود و خاطرنشان کرد: برهمین اساس مقرر گشت تا اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت مسئولیت پیگیری بر امر مزبور را بر عهده گیرد اما علیرغم تلاش ها و زحمات فراوان این اداره  ،متاسفانه این معضل همچنان پابرجاست.

وی در پایان با اعلام اینکه هم اکنون بیش از 95 درصد از جایگاه های عرضه کننده این فرآورده نفتی با معضل مغایرت میان کنتور و میزان فروش روبرو هستند، گفت: چنانچه انشعاب گاز جایگاه های سی ان جی پیش از رسیدگی بر این امر ، قطع شود بیش از 95 درصد از جایگاه های سی ان جی کشور تعطیل خواهند شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3336
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه