میهن صنعت :

احتمال حذف قیمت‌های تجاری خودرو/ تعیین قیمت خودرو همچنان با سازمان حمایت

میهن صنعت : رئیس سازمان حمایت از احتمال حذف قیمت های تجاری خودرو با کاهش قیمت‌ها خبر داد و گفت: شورای رقابت تنها دستورالعمل قیمت خودرو را تعیین می کند و تعیین قیمت‌ها همچنان با سازمان حمایت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، سید جواد تقوی در حاشیه نشست خبری قائم مقام وزیر صنعت و معدن و تجارت با اشاره به اینکه در حال حاضر خودرو سازان سه نوع فروش دارند، اظهارداشت: فروش نقدی ، پیش فروش قطعی و پیش فروش علی الحساب در دستور کار خودرو سازان قرار داد.

وی ضمن بیان اینکه متقاضیان فروش علی الحساب سود مشارکت دریافت می کنند، افزود: به واسطه دریافت سود مشارکت، نرخ این نوع فروش قطعی نیست و زمان تعیین نرخ تاریخ تحویل خودرو است.

به گفته رئیس سازمان حمایت، در فروش های قطعی و پیش فروش قطعی نرخ در قرارداد متقاضی درج می شود که بسته به زمان تحویل در این نوع قراردادها تا 1 اسفند ماه سال جاری مشمول نرخ های سابق و از این تاریخ به بعد مشول نرخ های جدید خواهد بود.

تقوی با اشاره به این مطلب که در صورت عدم اجرای این امر خودروساز تخلف کرده و مشمول تخلف خواهد شد، گفت: البته در حال حاضر که بحث دستور العمل جدید است خودروسازان اطلاعات خود را به شورای رقابت اعلام نموده اند و با بکارگیری توان کارشناسی سازمان حمایت به زودی قیمت های نهایی اعلام و مردم از بلاتکلیفی فعلی خارج خواهند شد.

وی ضمن بیان این مطلب که در دستور العمل جدید بسیاری از مشکلات بازار قیمت خودرو برطرف خواهد شد، گفت: در رابطه با حقوق مصرف کنندگانی هم که این روزها اقدام به خریداری خودرو می کنند در صورت کاهش قیمت های جدید پیش بینی هایی را لحاظ خواهیم نمود.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود:در قالب دستور العمل جدید، فاصله قیمت محاسباتی با قیمت تجاری کاهش خواهد یافت و حتی ممکن است قیمت تجاری حذف شود.

به گزارش تسنیم ،تقوی تصریح کرد: شورای رقابت ضابطه‌گذاری و دستورالعمل قیمت‌گذاری را تعیین می‌کند، اما نرخ و قیمت توسط سازمان حمایت تعیین و ابلاغ می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13670
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه