میهن صنعت :

احتمال قطع سهمیه ویژه بنزین برخی خودروها و موتورسیکلت‌ها از اردیبهشت 92

میهن صنعت : رئیس ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت از احتمال حذف سهمیه ویژه بنزین برخی خودروها و موتورسیکلت‌ها از اردیبهشت 92 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، سید مجتبی شفیعی در نشست خبری که امروز در محل ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور برگزار شد، در رابطه با اختصاص سهمیه ویژه بنزین نوروزی به خودروهای شخصی اظهار داشت: هنوز اختصاص این سهمیه ویژه بنزین ایام نوروز به مردم قطعی نشده است.

وی با بیان اینکه در صورت موافقت دولت، 50 لیتر سهمیه ویژه نوروزی تا چند روز آینده به خودروهای شخصی اختصاص می یابد، گفت: برای فروردین سال 92 هیچ گونه تغییری در سهمیه خودروهای شخصی، عمومی و خدماتی اعمال نشده است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به اینکه در تاریخ 30 اسفند سال جاری 60 لیتر بنزین با قیمت نیمه یارانه‌ای 400 تومان به کارت‌های سوخت واریز می‌شود، ادامه داد: سهمیه بنزین موتورسیکلتها و سهمیه گازوئیل خودروهای سنگین همچون ماه‌های گذشته به کارتهای سوخت واریز خواهد شد.

 

* سهمیه ویژه بنزین برخی خودروها از اردیبهشت قطع می‌شود

شفیعی با اشاره به آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای حذف سهمیه ویژه بنزین برخی خودروها گفت: طرح جدید ساماندهی وانت بارهای عمومی با مشارکت شهرداری تهران در سراسر کشور آغاز شده که بر اساس آن مقرر شده است ساماندهی یک میلیون و 460 هزار دستگاه وانت بار مورد ثبت نام و ساماندهی مجدد قرار گیرد؛ پیش‌بینی می‌شود تا پایان فروردین سال آینده طرح ساماندهی وانت‌بارهای عمومی به پایان برسد.

وی با بیان اینکه وانت بارهایی که در خدمت ناوگان حمل و نقل عمومی نیستند، در این طرح شناسایی می شوند، اضافه کرد: بر این اساس، سهمیه ویژه بنزین این خودروهای عمومی از اردیبهشت ماه سال آینده حذف و تنها سهمیه عادی خودروهای شخصی به این دسته از خودروها اختصاص می یابد.

 

* افتتاح 50 جایگاه جدید CNG نوروزی

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه افزایش ظرفیت سوخت‌رسانی در روزهای پایانی سال و ایام نوروز در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: تا چند روز آینده 50 جایگاه جدید CNG بهره برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با معاون اول رئیس جمهور مذاکره کرده است تا جایگاههای CNG بدهکار مورد بخشودگی قرار گیرند، اضافه کرد: در صورت موافقت معاون اول رئیس جمهور، 50 جایگاه CNG تاسیس شده در استانهای کل کشور مجددا بهره برداری می شوند.

شفیعی ادامه داد: هم اکنون عملیات ساخت 314 جایگاه جدید CNG در استانهای مختلف کشور در حال انجام است همچنین پیش بینی می شود تا پایان فعالیت دولت دهم با بهره برداری از تمامی جایگاه های نیمه ساز تعداد کل جایگاههای CNG به مرز 2 هزار و 290 جایگاه افزایش یابد.

 

* قطع سهمیه بنزین 400 تومانی موتورسیکلت‌های فاقد پلاک ملی از اول اردیبهشت

وی با بیان اینکه سهمیه بنزین 400 تومانی موتورسیکلت‌های فاقد پلاک ملی از اول اردیبهشت ماه سال آینده قطع می‌شود، اظهار داشت: آن دسته از موتورسوارانی که هنوز برای تهیه پلاک ملی اقدام نکرده اند، تا پایان فروردین ماه سال آینده برای تهیه و نصب پلاک ملی فرصت دارند.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور عنوان کرد: در صورت عدم نصب پلاک ملی سهمیه ماهانه 25 لیتری بنزین موتورسیکلت ها با قیمت نیمه یارانه 400 تومان از ابتدای اردیبهشت ماه سال 92 حذف خواهد شد.

وی با بیان اینکه مالکان خودروها و موتورسیکلت های توقیف شده که وسیله نقلیه آنها در پارکینگ پلیس راهور متوقف شده است تا پایان فروردین ماه برای آزادسازی خودروی خود فرصت دارند، افزود: در صورتی که در مدت تعیین شده صاحبان این دسته از خودروها و موتورسیکلت‌ها برای آزادسازی خودروی توقیف شده خود اقدام نکنند، سهمیه بنزین این دسته از خودروها هم حذف می شود.

 

*30 هزار تاکسی در کل کشور در انتظار نوسازی هستند

شفیعی ادامه داد: اگر خودروسازان همکاری‌های لازم برای تأمین خودرو به منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی را نداشته باشند قطعاً پیش‌بینی‌های لازم برای واردات خودرو صورت خواهد گرفت.

رئیس ستاد مدیریت حمل‌و نقل سوخت ادامه داد: شرکت خودرو سازی سایپا پیشنهاد طراحی خودروی جدید و ویژه برای ورود به ناوگان تاکسیرانی را ارائه داده است و چنانچه به توافق برسیم خودروی ویژه‌ای برای ناوگان تاکسیرانی از شرکت‌های خودروسازی داخلی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 30 هزار دستگاه تاکسی در کل کشور در انتظار نوسازی به سر می‌برند، گفت: کمتر از 8 درصد ناوگان تاکسیرانی در سطح کشور نیازمند اجرای طرح نوسازی است اما به دلیل عدم همکاری خودروسازان برای تامین خودرو نوسازی این تعداد با روند کندی همراه است.

 

*نوسازی یک میلیون و 335 هزار و 36 دستگاه خودرو فرسوده از ابتدای طرح نوسازی تاکنون

شفیعی با بیان اینکه در حوزه اسقاط خودرو سال جاری موفق ترین سال بوده است، افزود: از ابتدای طرح نوسازی تاکنون یک میلیون و 335 هزار و 36 دستگاه خودرو فرسوده نوسازی شده است که از این تعداد 150 هزار و 183 دستگاه در سال جاری اسقاط شده است.

رئیس ستاد مدیریت حمل‌ و نقل سوخت کشور به طرح‌های جدید برای نوسازی ناوگان شهری کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از این طرح‌ها اجرای طرح فجر است که محور اصلی آن افزایش سقف مبالغ دریافتی به دارندگان خودروهای فرسوده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون سقف مبالغ دریافتی به دارندگان خودروهای فرسوده یک میلیون و 500 هزار تومان بوده است که بر اساس این رقم به یک میلیون و 700 هزار تومان افزایش یافته است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=14145
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه