میهن صنعت :

احتمال پلمپ خط تولید برخی خودروها

میهن صنعت : مهلت دو هفته ای خودروسازان برای پایان دادن به تولید خودروهای خطرآفرین و انطباق محصولات شرکتهای ایرانی با سوخت یورو4 هرگزتمدید نمی‌شودو خط تولید خودروسازان متخلف پلمپ می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی محمد شاعری قائم مقام سازمان خفاظت از محیط زیست با اعلام این مطلب به خبرنگار ما افزود:خودروسازان باید بر اسا س قانون توسعه واستاندارد و محیط زیست تولید خودروهای خطرآفرین را متوقف کرده و همه خودروهایسان را در کلاس سوخت یورو4 و آلایندگی حداقل تولید و روانه بازار کنند.

وی افزود: الزام خودروسازان به ارتقای استاندارد یورو۴ یک قانون است و با توجه به مدید های گذشته و فرصت خودروسازان برای اصلاح محصولات آنها باید به تعهدات خود عمل کنند چرا که طبق مصوبه دولت از اول تیرماه شماره‌گذاری خودروهای یورو ۲ ممنوع است.

مقام عالی زیست محیطی کشور در باره تنظیم شکایت انجمن خودروسازان علیه سازمان محیط زیست به دیوان عدالت اداری خاطر نشان کرد:آنها مدعی نبود و یا عدم کافی بودن سوخت یورو4 هستند اما در این باره شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی و ستاد سوخت وظایفی دارند که به گفته مسئولان آن دستگاهها ،همه تلاشها در چارچوب برنامه های مصوب انجام شده و باید خودروسازان نیز از قانون تبعیت کنند.

دکترشاعری با بیان اینکه تولید و عرضه سوخت با استاندارد یورو ۴ طبق قانون و مصوبه دولت باید اجرا شود و دستگاه های ذیربط موظف هستند که به قانون عمل کنند، اظهار داشت: بارها به شرکت های خودروسازی مهلت داده شده بود که به تعهدات خود در ارتقای استاندارد یورو۴ عمل کنند که متاسفانه به دلیل قانون شکنی به تعهدات خود عمل نکردند اما مهلتی که در این مرحله به خودروسازان داده شده14روز دیگر پایان یافته و خودروسازان باید نسبت به قانون عمل کنندو گرنه سازمان محیط زیست ،موسسه استاندارد و ناجا از اول تیر طبق قانون با متخلفین برخورد می نمایند.

قائم مقام ومعاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست با اعلام اینکه این سازمان از این پس اجازه تولید هیچ محصول با استاندارد پایین را نمی دهد، گفت: خودروهای یورو۲، بیش ازدوبرابر خودروهای یورو۴ در کلانشهرها آلودگی ایجاد می‌کنندو جان مردم، بویژه سالمندان، بیماران و کودکان را به خطر می اندازند.

به گفته شاعری آلودگی هوا در کشور بزرگترین معضل زیست محیطی است و متاسفانه خودروها ی ایرانی بیشترین سهم را در آلودگی هوای کلانشهر‌های کشور دارند و بر اساس آماربیش از ۷۰ درصد در میزان افزایش آلودگی هوا سهم این محصولات است.

لازم به ذکر است خودروهای خانواده پراید، وانت های روآ ونیسان، از جمله پرتیراژترین، خطر آفرین ترین وآلوده ساز ترین خودروهای تولید داخل بشمار می روند که همچنان دارای خط تولیدروزانه وآمار میلیونی سالانه هستند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19763
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه