اصرار مجلس، انکار انجمن خودروسازان ایران

احتمال کاهش قیمت خودرو تکذیب شد

میهن صنعت : در حالی که دبیر انجمن خودروسازان ایران هرگونه توافق خودروسازان با مجلس را مبنی بر کاهش قیمت خودرو قویا تکذیب می کند یکی از اعضاء کمیسیون صنایع مجلس از تدوین طرحی برای کاهش قیمت خودرو خبر می دهد.

روز گذشته اخباری مبنی بر توافق مجلس با خودروسازان برای کاهش قیمت خودروهای تولید داخل از هفته آینده مخابره شد که امروز دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار «پرشین خودرو» این اخبار را به شدت تکذیب کرد و آن را دروغ بزرگ خواند.
روز گذشته حسین فتاحی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان گفت: هفته گذشته كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی جلسه ای با حضور مدیران ایران خودرو و سایپا در رابطه با افزایش بی رویه خودرو تشكیل دادند كه طی توافقات به عمل آمده در اینده ای نزدیك شاهد كاهش قیمت خودرو در كشور خواهیم بود.
اما احمد نعمت بخش با تاکید بر اینکه در حال حاضر و با وجود افزایش قیمت اعمال شده هنوز تولید خودروسازان زیان ده است، افزود: مگر طی چند روز اخیر کالایی ارزان شده که نمایندگان مجلس از توافق با خودروسازان برای کاهش قیمت ها خبر می دهند؟!
نعمت بخش ضمن تاکید بر اینکه مدیران دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور نیز هرگونه صحبت و توافق با نمایندگان مجلس را تکذیب کرده اند، ادامه داد: با توجه به افزایش به 2 تا 3 برابری قیمت مواد اولیه تولید داخل مانند فولاد، مس، آلومینیوم، شیشه، مواد پلیمری پتروشیمی، رشد 2 تا 3 برابری نرخ ارز، افزایش 30 درصدی دستمزدها و مشكلات نقل و انتقال ارز و هزینه گزاف اجرایی كردن آن چگونه ممکن است قیمت خودرو کاهش یابد.
اصرار دبیر انجمن خودروسازان ایران بر تکذیب هرگونه احتمال کاهش قیمت خودروهای داخلی در حالی است که امروز نیز غلام محمد زارعی در گفتگو با ایرنا از تدوین طرح کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در راستای منطقی کردن قیمت ها و کاهش هزینه های تولید خبر داد.
وی با یادآوری این که این طرح در کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم در حال بررسی نهایی است، اظهارداشت: پیشنهادهای وزارت صنعت، معادن و تجارت نیز در این طرح گنجانده شده است.
نماینده مردم دنا و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، مهم ترین علت افزایش قیمت خودرو را افزایش قیمت سایر اقلام دانست و افزود: افزایش قیمت اجناس مختلف بر قیمت خودرو تاثیر بسیاری گذاشته است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5398
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه