میهن صنعت :

اختتاميه چهارمين جشنواره قرآنی گروه خودروسازی سايپا برگزار شد

میهن صنعت : مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره قرآنی گروه خودروسازی سايپا روز گذشته پنج شنبه، 28 شهريورماه، در تالار شيخ صدوق آستانه مقدس حضرت عبدالعظيم حسنی(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره قرآنی گروه خودروسازی سايپا صبح روز گذشته، 28 شهريورماه، در تالار شيخ صدوق آستانه مقدس حضرت عبدالعظيم حسنی(ع) و با حضور مسئولان و كاركنان اين گروه خودروسازی برگزار شد.

در ابتدای اين مراسم و پس از طنين‌انداز شدن سرود ملی كشورمان در سالن محل برگزاری اين مراسم، علی اكبر صباحی‌فرد، نفر دوم رشته قرائت تحقيق اين دوره از مسابقات به تلاوت آياتی از كلام‌الله وحی پرداخت و در ادامه آن نيز كليپی از روند برگزاری اين مسابقات برای حاضران پخش شد.

تلاوت سوره مباركه «شمس» توسط محمدحسين سبزعلی، قاری بين المللی كشورمان، بخش ديگری از برنامه های اين مراسم بود و در ادامه آن نيز نظری، مدير ارتباطات گروه خودروسازی سايپا، در سخنان كوتاهی به ارائه گزارشی از روند برگزاری اين جشنواره قرآنی پرداخت و گفت: در اين مسابقات و در مراحل، بخش ها و رشته های مختلف بيش از 20 هزار نفر حضور داشته اند.

وی با تأكيد بر اينكه اين تعداد شركت‌كننده نزديك به پنجاه درصد از كل كاركنان گروه خودروسازی سايپا است، افزود: در مرحله نهايی اين مسابقات 1045 نفر در رشته های قرائت، حفظ، نهج البلاغه و اذان و نماز حضور داشتند كه از اين تعداد از 140 نفر در اين برنامه تجليل خواهد شد.

مدير ارتباطات گروه خودروسازی سايپا در ادامه سخنان خود حضور اين تعداد متسابق در مراحل مختلف مسابقات قرآن را موجب بركت دانست و تصريح كرد: بی شك بركت گروه خودروسازی سايپا از حضور اين عزيزان قرآنی است. صنعت خودرو در حال حاضر دچار مشكل است و فعاليت اين صنعت به عنوان مادر صنايع هميشه مورد حسد دشمنان و تحريم بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين جعفری، دبير چهارمين جشنواره قرآنی گروه خودروسازی سايپا، نيز در بخش ديگری از اين مراسم به بيان سخنان كوتاهی پرداخت و گفت: در اين دوره از مسابقات 21 هزار و 50 نفر شركت داشتند و اگر هر كدام از اين تعداد تنها يك آيه از قرآن كريم را آموخته باشند همين برای ما كافی خواهد بود.

وی سطح اين دوره از مسابقات را بسيار بالا عنوان كرد و افزود: در اين دوره از مسابقات از داوران بين المللی استفاده كرده بوديم و به اذعان همين داوران بين المللی سطح رقابت ها بسيار بالا و در حد استانداردهای كشوری بود. رشته های بخش حفظ قرآن كريم در حد حفظ 10 جزء قرآن بود اما با اين وجود چندين نفر از بانوان شركت كننده حافظ كل قرآن كريم بودند.

مشاور فرهنگی گروه خودروسازی سايپا با اشاره به شكوفايی اين گروه خودروسازی در صنعت و ورزش، تصريح كرد: همانطور كه ما در صنعت و برخی رشته های ورزشی به شكوفايی رسيده ايم در تلاش هستيم در زمينه های قرآنی نيز به شكوفايی مورد نظر دست يابيم. از مديران ارشد شركت سايپا كه از هيچ كمك و حمايتی برای برگزاری مناسب اين مسابقات فروگذار نكردند نيز نهايت قدردانی را داريم.

بر اساس گزارش ايكنا، در بخش ديگری از مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره قرآنی گروه خودروسازی سايپا گروه تواشيح نورالساجدين به اجرای قطعاتی پرداخت و در ادامه آن نيز حجت الاسلام والمسلمين طباطبايی به عنوان سخنران اصلی اين مراسم به ارائه سخن پرداخت.

وی سخنان خود را با محوريت سه كلمه نگاه، نگاهداری و نگاهبانی آغاز كرد و افزود: در وجود همه مخلوقات يك نيروی درونی وجود دارد كه همه چيز را نگاه می دارد و اگر اين نيرو وجود نداشت حتی حيوانات نيز راه خانه خود را گم می كردند.

حجت‌الاسلام طباطبايی تصريح كرد: انسان به بركت حافظه است كه می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد. در برابر حافظه بيماری خطرناك نصيان قرار دارد و بايد بدانيم كه قسمت اعظم فراموشی و نصيان اختياری است يعنی اينكه اگر انسان چيزی را مهم نداند، آنرا فراموش می كند و بی توجهی و سبك شمردن يك امر نشان دهنده مهم نبودن آن است.

اين استاد اخلاق اظهار كرد: اگر انسان موضوعی را برای خود مهم جلوه دهد هيچگاه آنرا فراموش نمی كند چرا كه ان امر مهم در تمام لحظات زندگی انسان جلوی چشمش خواهد بود، جوانان و خانواده های ما بايد سعی كنند نماز و قرآن را دو امر بسيار مهم برای خود در نظر بگيرند تا هيچ گاه در مورد آن دچار فراموشی نشوند.

وی با تأكيد بر اينكه با فراموش نكردن يك امر می توان آنرا از بلايا حفظ كرد و نگاه داشت، خاطرنشان كرد: قرآن در مورد نماز از كلمه «حافظوا» استفاده می كند، يعنی نماز را حفظ كنيد و نگاه داريد و وقت نماز را فراموش نكنيد. اين قدرت نگهداری و نگهبانی شروعش از نگاه است كه در ادامه آن، اين دو نيز می آيند.

حجت‌الاسلام طباطبايی در بخش ديگری از سخنان خود در مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره قرآنی گروه خودروسازی سايپا بخشی از فراموشی را ناشی از الطاف الهی دانست و گفت: اگر اين نوع فراموشی وجود نداشت تمام ناگواری های زندگی و مرگ عزيزان از جلوی چشم انسان نمی رفت و زندگی انسان دچار اختلال می شد.

اين استاد اخلاق با اشاره به اينكه خداوند در يكی از آيات قرآن كريم می فرمايد، ما قرآن را آورده‌ايم و از آن محافظت می كنيم، اظهار كرد: فعالان قرآنی بايد افتخار كنند كه چيزی را حفظ و نگهداری می كنند كه خداوند متعال حافظ و نگهدار ان است و در واقع شما ياريگران خداوند هستيد. حفظ هر چيزی دارای برخی شرايط است و برای حفظ قرآن كريم نبايد تنها به خواندن و تكرار آن اكتفا كرد بلكه برای محافظت از قرآن بايد به آن عمل شود.

وی در ادامه با تأكيد بر اينكه امروزه بيماری نصيان و فراموشی يكی از مشكلات اصلی انسان ها و جوامع است تصريح كرد: برای رفع اين بيماری بايد به دو منظر و ديدگاه توجه شود بخش اول از منظر جسمی است كه در روايات به خوردن كندر، انجير، انگور و ميوه های درختی شيرين توصيه شده است و بخش دوم درمان روانی اين بيماری است كه برای رفع آن تلاوت آيت الكرسی، سوره مباركه توحيد و توجه به خوردن، ديدن و شنيدن در زمانی كه فرزند در بطن مادر وجود دارد توصيه شده است.

در ادامه اين مراسم مسابقه ای قرآنی برای خردسالان برگزار شد و به چهار نفر از برگزيدگان جوايزی اهدا شد و در ادامه ان دنيز برنامه تجليل از 140 برگزيده چهارمين جشنواره قرآنی گروه خودروسازی سايپا برگزار شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=25306
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه