میهن صنعت :

اختلاف‌نظر گمرک و صادرکنندگان نرم افزار بر سر نحوه قیمت‌گذاری

میهن صنعت : معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اختلاف نظر موجود بین گمرک و صادرکنندگان درباره نحوه قیمت گذاری نرم افزارهای صادراتی گفت: براساس آمار سازمان توسعه تجارت صادرات نرم افزار در سال گذشته به حدود 100 میلیون دلار رسید که البته این رقم چندان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اختلاف نظر موجود بین گمرک و صادرکنندگان درباره نحوه قیمت گذاری نرم افزارهای صادراتی گفت: براساس آمار سازمان توسعه تجارت صادرات نرم افزار در سال گذشته به حدود 100 میلیون دلار رسید که البته این رقم چندان دقیق نیست.

محمدصادق مفتح در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، درباره وجود برخی مقاومت‌ها در کشور در مقابل توسعه فن‌آوری اطلاعات اظهار کرد: این موضوع را که برخی‌ در مقابل توسعه فن‌آوری اطلاعات مقاومت می کنند را قبول ندارم. ما در ابتدای راه هستیم و البته باید اطلاعات آماری ما درحوزه صنعت فن‌آوری اطلاعات دقیق‌تر شود.

وی افزود: مرکز آمار ایران متولی محاسبه شاخص رشد تجارت الکترونیکی در کشور شده است و نهادهای دیگر نیز باید اطلاعات دقیقی را مربوط به حوزه فن‌آوری اطلاعات منتشر کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که طبق اهداف برنامه پنجم توسعه باید 20 درصد از تجارت داخلی و 30 درصد از تجارت خارجی کشور به شکل الکترونیکی انجام شود گفت:‌ ایجاد هر شغل در صنعت فن‌آوری اطلاعات به حدود 20 هزار دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد، در حالی که این رقم در صنایع پتروشیمی و فولاد به ترتیب به 380 و 250 هزار دلار می رسد.

مفتح با اشاره به مزیت کشور در حوزه صادرات نرم‌افزار عنوان کرد: باید تا پایان برنامه پنجم توسعه دو درصد از تولید ناخالص داخلی کشور به ارزش 10 میلیارد دلار و یک و نیم درصد از صادرات غیر نفتی کشور به ارزش 800 میلیون دلار از طریق صنعت فن‌آوری اطلاعات تامین شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=14031
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه