میهن صنعت :

اختلاف قیمت بازار و کارخانه پژو 206 به 53 میلیون ریال رسید

بازار خودرو این روزها نوسانات بسیاری را تجربه کرده به طوری که بهای برخی خودروها طی 10 روز اخیر بیش از سه میلیون تومان افزایش یافته است.


به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، یکی از خودروهایی که این روزها تنور بازار را داغ کرده و با افزایش های ناگهانی و میلیونی قیمت خود همگان را حیرت زده کرده، محصولی است که طی چند سال اخیر یکی از شاخص های بازار خودرو به حساب می آید و فعالان برای سنجش میزان رکود و رونق بازار نحوه خرید و فروش این خودرو را مبنا قرار می دهند.
یکی از فعالان بازار خودرو در این رابطه به خبرنگار ما گفت: چند سالی است که پژو206 یکی از خودروهای شاخص بازار محسوب می شود.
علی اکبری ادامه داد: در گذشته خودرو پیکان شاخص بازار بود و رونق و رکود بازار را تعیین می کرد اما هم اکنون این پژو 206 است که خودرو شاخص بازار شده است که این روزها نیز افزایش شدید قیمت را تجربه می کند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار خودرو با رونق نسبی مواجه شده است، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به آغاز موج دوم مسافرت های تابستانی میزان تقاضا در بازار خودرو افزایش قابل توجهی پیدا کرده که این موضوع در کنار افت تولید و عرضه نامناسب اکثر خودروها زمینه گرانی آنها به ویژه خانواده پژو 206 را به وجود آورده است.
این فعال بازار خودرو با اشاره به افزایش اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو پژو 206 تیپ2 گفت: در حال حاضر اختلاف قیمت کارخانه و بازار این خودرو به 5 میلیون و 300 هزار تومان رسیده به طوری این خودرو در کارخانه حدود 15 میلیون و 700 هزار تومان و در بازار 21 میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذرای می شود.
عبور قیمت پژو 206 تیپ 2 از 21 میلیون تومان در حالی اتفاق افتاده است که بهای تیپ 6 این خودرو نیز به مرز 31 میلیون تومان رسیده است.
آمارهای اعلام شده توسط انجمن خودروسازان ایران از افت 61.1 درصدی تولید 206 در چهار ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر می دهد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2484
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه