«میهن صنعت»:

ادارات را تعطیل کنید، زیان آن کمتر از تعطیلی مدارس است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تخصیص بودجه برای برگزاری کلاس جبرانی تعطیلات اخیر گفت: اگر تعطیلی برخی از دستگاه‌ها و بخش‌های اداری را برای کنترل آلودگی هوا داشته باشیم شاید ضرر آن در مقایسه با تعطیلی مدارس کمتر باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محمدمهدی کاظمی، ضمن هشدار درباره اُفت تحصیلی دانش‌آموزان درباره برگزاری کلاس جبرانی برای تعطیلات اخیر مدارس اظهار کرد: تعطیلی مدارس و آموزش مجازی به هیچ عنوان مطلوب نیست و مورد رضایت وزارت آموزش و پرورش و خانواده دانش‌آموزان نیست و همه نسبت به این وضعیت گلایه دارند چرا که آموزش مجازی در بهترین شرایط حداکثر 60 درصد می‌تواند اثربخش باشد.

وی افزود: علاوه بر آموزش، موضوع تربیت دانش‌آموزان نیز دارای اهمیت است باید توجه داشت که مسائل تربیتی و رشد اجتماعی دانش‌آموزان فقط از طریق حضور در مدرسه، ارتباط و در جمع بودن شکل می‌گیرد.

ادارات را تعطیل کنید ضرر آن کمتر از تعطیلی مدارس است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: از تمام مسئولان به‌خصوص استانداران تقاضا داریم موضوع تعطیلی مدارس به‌عنوان آخرین راهکار درنظر گرفته شود حتی اگر تعطیلی برخی از دستگاه‌ها و بخش‌های اداری را برای کنترل آلودگی هوا داشته باشیم شاید ضرر آن در مقایسه با تعطیلی مدارس کمتر باشد.

تعطیلی مدارس تأثیر چندانی بر کاهش مصرف گاز ندارد

کاظمی ادامه داد: تعطیلات مدارس به‌دلیل آلودگی هوا در تمام کشور فراگیر نیست و در کلان‌شهرها به‌ویژه استان تهران شاهد این موضوع هستیم، از سوی دیگر در موضوع صرفه‌جویی در مصرف سوخت شاهد تعطیلی اکثر مدارس کشور بودیم اما اگر دانش‌آموزان در مدرسه حضور یابند می‌توان فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه انرژی را انجام داد ضمن اینکه غیرحضوری شدن مدارس تأثیر چندانی بر کاهش مصرف گاز ندارد./تسنیم

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=257403
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه