«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ادامه روند افزایشی قیمت نفت در روز سه شنبه

بهای نفت در روز سه شنبه در پی امیدواری به بسته محرک اقتصادی آمریکا و همچنین بهبود تقاضا در آسیا افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه در پی امیدواری به بسته محرک اقتصادی آمریکا و همچنین بهبود تقاضا در آسیا افزایش یافت.

شاخص نفت برنت 7 سنت معادل 0.2 درصد رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 45 دلار 6 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 14 سنت معادل 0.3 درصد به 42 دلار 8 سنت در هر بشکه رسید.

براساس گزارش بانک ANZ، قانون گذاران آمریکا به مذاکرات  خود در خصوص بسته حمایتی اقتصادی به منظور جبران خسارت های ناشی از شیوع کرونا ویروس با استیون منوچین ادامه دادند و اعلام کردند که بخش هایی برای سازش وجود دارد و می تواند به یک توافق منصفانه منجر شود.

قیمت ها به دنبال توئیت دونالد ترامپ و اعلام این که دموکرات های کنگره به دنبال مذاکره با وی در خصوص بسته حمایتی هستند، رشد پیدا کرد و این در حالی است که مذاکرات میان دولت ترامپ و دموکرات ها در هفته اخیر موفقیت آمیز نبود.

مدیرعامل آرامکو در روز یکشنبه اعلام کرد: پیش بینی می شود تقاضا در آسیا  با لغو محدودیت ها و گشودن تدریجی مشاغل بهبود یابد.از طرفی دیگر، روند نزولی فعالیت های تولیدی و کارخانه های چین در ماه جولای کند شد که از عوامل آن می توان به تقویت بازار نفت و نزدیک شدن فعالیت های صنعتی به دوران پیش از کرونا اشاره کرد و در واقع نشانه هایی از احیای دومین اقتصاد بزرگ جهان دیده می شود.

دولت عراق نیز برای جبران افزایش عرضه خود طی سه ماه اخیر قصد دارد تا تولیدات خود را در ماه های آگوست و سپتامبر به میزان 400 هزار بشکه در روز کاهش دهد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=199298
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه