«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ادامه روند نزولی قیمت نفت با شیوع ویروس کرونا به 20 کشور

بهای نفت به دنبال نگرانی هایی در خصوص گسترش ویروس کرونا به 20 کشور جهان و کشته شدن بیش از 200 نفر و تاثیرات آن بر اقتصاد جهانی کاهش داشته و چهارمین هفته متوالی را با روند نزولی ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال نگرانی هایی در خصوص گسترش ویروس کرونا به 20 کشور جهان و کشته شدن بیش از 200 نفر و تاثیرات آن بر اقتصاد جهانی کاهش داشته و چهارمین هفته متوالی را با روند نزولی ثبت کرد.

شاخص های نفت اندکی پس از اعلام وزیر انرژی روسیه مبنی بر این که روسیه آمادگی لازم را برای جلو انداختن نشست اوپک پلاس از مارس به فوریه به منظور بررسی تاثیرات ویروس کرونا بر بازار نفت را دارد، تقویت شد.

الکساندار نواک عنوان کرد که مذاکراتی با عربستان و سایر کشورهای تولید کننده نفت انجام شده و چند روز دیگر به منظور بررسی آسیب های ویروس کرونا لازم است تا در خصوص زمان دقیق نشست اوپک پلاس تصمیم گیری شود.

شاخص نفت برنت با کاهش 13 سنت به ازای هر بشکه نفت 58 دلار 16 سنت معامله شد و  در هفته گذشته افت 4 درصدی را ثبت کرد. نفت وست تگزاس اینترمیدیت 58 سنت افت داشته و به 51 دلار 56 سنت در هر بشکه رسید وکاهش هفتگی 4.8 درصدی را تجربه کرد.

بازارهای سهام جهانی برای نخستین بار از ماه آگوست کاهش ماهانه خود را ثبت کردند و وال استریت بیش از یک درصد افت را در روز گذشته تجربه کرد. بانک گلدمن ساچز نوشت که به احتمال زیاد شیوع این ویروس 0.4 درصد از رشد اقتصادی چین را در سال 2020 کاهش می دهد و بر اقتصاد آمریکا نیز تاثیر گذار خواهد بود.

تحلیلگران بر این باورند که شیوع ویروس کرونا می تواند تقاضای چینی ها برای نفت را در نخستین سه ماهه سال جاری تا 250 هزار بشکه در روز کاهش دهد.

بسیاری از شرکت ها قصد دارد تا با پایان تعطیلات سال نو چینی به کار خود بازگردند اما مقامات دولتی اعلام کرده اند که کار بسیاری از شرکت ها در برخی از مناطق به دلیل شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=190619
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه