«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ادامه روند نزولی قیمت نفت در روز سه شنبه

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال نگرانی های سرمایه گذاران در خصوص افزایش شمار مبتلایان به کرونا کاهش پیدا کرد اگرچه احتمال کاهش ذخایر نفت آمریکا مانع از افت بیشتر قیمت نفت شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال نگرانی های سرمایه گذاران در خصوص افزایش شمار مبتلایان به کرونا کاهش پیدا کرد اگرچه احتمال کاهش ذخایر نفت آمریکا مانع از افت بیشتر قیمت نفت شد.

شاخص نفت برنت با کاهش 10 سنت معادل 0.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 55 دلار 56 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 8 سنت معادل 0.2 درصد افت داشته و به 52 دلار 17 سنت در هر بشکه رسید.

 شمار مبتلایان به کرونا در روز گذشته از مرز 90 میلیون نفر عبور کرد در حالی که دولت ها به دنبال واکسیناسیون و اعمال محدودیت های بیشتر هستند. ژاپن به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری اقدامات سختگیرانه تری را در اطراف توکیو اعمال کرده و از طرفی دیگر حمل و نقل عمومی در برخی از شهرهای چین تعطیل شده است.

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا وعده داده که بسته محرک تریلیون دلاری را برای مقابله با خسارت اقتصادی شیوع ویروس کرونا اجرایی خواهد کرد. از طرفی دیگر پیش بینی می شود که ذخایر نفت آمریکا برای پنجمین هفته متوالی کاهش را ثبت کند.

گلدمن ساکس پیش بینی می کند که قیمت نفت برنت تا تابستان2021 به 65 دلار در هر بشکه خواهد رسید و از عوامل آن می توان به کاهش عرضه نفت عربستان و همچنین انتقال قدرت در کاخ سفید نام برد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=206386
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه