«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ادامه روند نزولی قیمت نفت در روز چهارشنبه

بهای نفت در روز چهارشنبه به دلیل نگرانی هایی مربوط به تقاضای سوخت در اروپا برای چهارمین روز متوالی کاهش پیدا کرد اگرچه برخلاف انتظارات و بهبود فعالیت پالایشگاه های آمریکا ذخاری نفت این کشور کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دلیل نگرانی هایی مربوط به تقاضای سوخت در اروپا برای چهارمین روز متوالی کاهش پیدا کرد اگرچه برخلاف انتظارات و بهبود فعالیت پالایشگاه های آمریکا ذخاری نفت این کشور کاهش داشته است.

شاخص نفت برنت با کاهش 10 سنت معادل 0.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 68 دلار 29 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 5 سنت افت داشته و به 64 دلار 75 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت طی معاملات اخیر به دلیل توقف واکسیسناسیون در کشورهای اروپایی و همچنین نگرانی هایی مربوط به کاهش تقاضای روند نزولی داشته است در حالی که تقاضا در کشورهایی مانند هند و آمریکا روبه افزایش بوده اما همچنان در اروپا ضعیف است.

بانک ANZ نوشت: مصرف سوخت جاده ای فرانسه براساس گزارش فدراسیون صنعت نفت این کشور در ماه فوریه به نسبت اوایل امسال افت 10.8 درصدی را تجربه کرده است.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به 12 مارس به میزان یک میلیون بشکه کاهش داشته است که می تواند برای بازار نفت و تقویت شاخص ها خبر مثبتی تلقی شود. از طرفی دیگر، ذخایر بنزین برخلاف انتظارات به میزان 928 هزار بشکه افت داشته در حالی که تحلیلگران پیش بینی می کردند که کاهش 3 میلیون بشکه ای داشته باشد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=209003
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه