«میهن صنعت» گزارش می دهد:

ادامه روند نزولی نفت برنت در پی رشد کند اقتصادی

بهای نفت برنت در روز سه شنبه در پی رشد کند اقتصادی و نیز کاهش تقاضای سوخت کاهش پیدا کرد. اگرچه با کاهش عرضه از سوی اوپک و متحدانش، بازار همچنان با محدودیت مواجه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت برنت در روز سه شنبه در پی رشد کند اقتصادی و نیز کاهش تقاضای سوخت کاهش پیدا کرد. اگرچه با کاهش عرضه از سوی اوپک و متحدانش، بازار همچنان با محدودیت مواجه است.

شاخص بین المللی نفت خام برنت با کاهش 42 سنت معادل 0.6 درصد به ازای هر بشکه نفت 66 دلار 8 سنت معامله شد و شاخص وست تگزاس اینترمیدت 12 سنت رشد داشته و به 55 دلار 71 سنت در هر بشکه رسید.

به گفته ی معامله گران، افت نسبی شاخص ها به علت نگرانی هایی در خصوص سلامت اقتصاد جهانی در سال جاری بوده است.

بانک آمریکا مریل لینچ نوشت، تنش های تجاری میان آمریکا و چین به رشد اقتصاد جهانی لطمه زده وحل اختلافات تجاری این دو کشور نقشی کلیدی در بهبود چشم انداز اقتصاد جهان خواهد داشت.

مذاکرات چین و آمریکا در هفته جاری از سرگرفته می شود و نمایندگان دو کشور با یکدیگر در واشنگتن ملاقات خواهند کرد.

طبق پیش بینی این بانک آمریکایی، قیمت متوسط نفت برنت با توجه به تعادل میان عرضه و تقاضا در سال جاری بین 50 تا 70 دلار معامله می شود.

علیرغم تشدید نگرانی های در خصوص رشد کند اقتصادی، بازار نفت به دلیل کاهش عرضه اعضای اوپک و متحدانش همچنان  با محدودیت مواجه است.

براساس گزارش شرکت کاپلر، میزان صادرات دریایی نفت عربستان در نیمه نخست ماه فوریه کاهش را ثبت کرده و در نتیجه  میزان بارگیری محموله های نفتی این کشور به 6.204 میلیون بشکه در روز رسیده که 1.341 میلیون بشکه پایین تر از ماه گذشته و 0.91 میلیون بشکه کمتر از مدت مشابه در سال 2018 است.

لازم به ذکر است که تحریم های نفتی علیه ونزوئلا و ایران منجر به تقویت بازار نفت شده است و ایران و ونزوئلا به ترتیب از تامین کنندگان اصلی نفت کشورهای هند، چین و پالایشگاه های امریکا هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=172440
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه