«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ادامه روند کاهشی قیمت نفت

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال سنگینی سایه چشم انداز تقاضای ضعیف جهانی بر تصمیم اعضای اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولیدات بیشتر نفت به بازار افت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال سنگینی سایه چشم انداز تقاضای ضعیف جهانی بر تصمیم اعضای اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولیدات بیشتر نفت به بازار افت کرد.

شاخص نفت برنت  14سنت افت داشته و به 64 دلار 11 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 13 سنت به 58 دلار 89 سنت در هر بشکه رسید.بانک ANZ نوشت: سرخوشی ناشی از کاهش تولیدات نفت اعضای اوپک پلاس با افت غیر منتظره  صادرات چین و تنش های تجاری کوتاه مدت بود.

براساس داده های منتشر شده، صادرات چین در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته 1.1 درصد کاهش را ثبت کرده و در حالی که پیش بینی می شد یک درصد افزایش داشته باشد. این عملکرد ضعیف و رشد کند اقتصادی به علت تنش تجاری چین و آمریکا است  وتعرفه های جدید گمرکی علیه 156 میلیارد دلار کالای چینی در 15 دسامبر قرار است وضع شود.

وزیر کشاورزی آمریکا عنوان کرد: رییس جمهور آمریکا نمی خواهد که دور جدید تعرفه های گمرکی را اجرایی کند اما او به دنبال "اقدامی" از سوی چین برای جلوگیری از وضع آن ها است.

تحلیلگران براین باورند که توافق اوپک و متحدانش برای کاهش بیشتر نفت و افزایش آن از 1.2 میلیون به 1.7 میلیون بشکه در روز یک عامل تقویتی میان مدت است. تولیدات نفت آمریکا به تازگی به رکود 13 میلیون بشکه در روز رسیده است که پیش بینی می شود تا سال 2020 نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=189217
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه