میهن صنعت :

ادامه روند کاهشی مصرف بنزین در کشور

میهن صنعت : بررسی آمار مصرف فرآورده های نفتی در نهمین هفته پاییز نسبت به هفته قبل از آن از ادامه روند کاهشی مصرف بنزین در کشور و رشد قابل توجه مصرف گازوئیل و نفت سفید حکایت دارد به طوری که رکورد پاییزه مصرف نفت سفید در کشور شکسته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در هفته گذشته (بیست و پنجم آبان تا اول آذر) متوسط مصرف بنزین در ایران به ۶۴ میلیون و ۲۵۷ هزار لیتر در روز رسید که نسبت به متوسط مصرف روزانه این فرآورده نفتی در هفته قبل از آن (۶۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر) کاهشی ۳.۸ درصدی داشت.

در این مدت بیشترین مصرف روزانه بنزین را در روز سی ام آبان با ثبت رقم ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر و کمترین مصرف را در روز اول آذر به‌ میزان ۵۷ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر پشت سر گذاشتیم. هفته گذشته در مجموع ۴۴۹ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در سراسر ایران در باک خودروها و موتورسیکلت‌ها به مصرف رسید که این میزان هم بنزین معمولی و هم بنزین سوپر را شامل می‌شود.

رشد ۳.۱ درصدی مصرف بنزین سوپر در هفته گذشته
بیست و پنجم آبان (شنبه) از مجموع ۶۶ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف شده در کشور، ۴ میلیون لیتر بنزین سوپر بوده که این مقدار در روزهای بعد تا روز جمعه (اول آذر) به ‌ترتیب ۳ میلیون لیتر، ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر، ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر، ۳ میلیون لیتر، ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر و ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر به ثبت رسید.

متوسط مصرف بنزین سوپر در این مدت ۳ میلیون و ۳۱۴ هزار لیتر در روز بوده که نسبت به متوسط مصرف بنزین سوپر در هفته قبل از آن (۳ میلیون و ۲۱۴ هزار لیتر) ۳.۱۱ درصد رشد داشت. در هفته گذشته در مجموع ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین سوپر در سراسر کشور به مصرف رسید.

رشد ۳۴.۵ درصدی مصرف گازوئیل در کشور
دو هفته پیش (هجدهم تا بیست و چهارم آبان) متوسط مصرف روزانه گازوئیل کشور ۸۰ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بود. اما در هفته گذشته (بیست و پنجم آبان تا اول آذر) با رشد ۳۴.۴۳ درصدی در مصرف گازوئیل روبه‌رو بودیم، به‌طوری که متوسط مصرف روزانه گازوئیل ایران به ۱۰۸ میلیون و ۴۸۶ هزار لیتر رسید.

در این مدت بیشترین مصرف روزانه گازوئیل در روز بیست و ششم آبان به‌ میزان ۱۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر و کمترین میزان مصرف این فرآورده نفتی در روز اول آذر با ثبت رقم ۶۱ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر به ثبت رسید. در هفته گذشته در مجموع ۷۵۹ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر گازوئیل در کشور به مصرف رسید.

کاهش ۴.۴ درصدی مصرف نفت کوره در کشور
به گزارش تسنیم، در نهمین هفته پاییز مصرف نفت‌کوره به‌طور متوسط روزانه ۵۲ میلیون و ۴۷۱ هزار لیتر بود. در این مدت در مجموع ۳۶۷ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر نفت‌کوره در سراسر کشور به مصرف رسید که نسبت به مصرف ۳۸۴ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتری این فرآورده نفتی در هفته قبل از آن، از کاهش ۴.۴ درصدی مصرف نفت‌کوره در کشور حکایت دارد.

در این مدت بیشترین مصرف روزانه نفت کوره کشور در روز بیست و هفتم آبان با ثبت رقم ۵۷ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر و کمترین میزان مصرف این فرآورده نفتی در روز سی ام آبان با ثبت رقم ۴۹ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر در هر روز بود.

رشد ۱۲.۸ درصدی مصرف نفت‌سفید در کشور
در هفته گذشته در مجموع ۱۳۴ میلیون لیتر نفت سفید در سراسر ایران به مصرف رسید که این رقم از متوسط مصرف ۱۹ میلیون و ۱۴۳ هزار لیتری این فرآورده نفتی در هر روز خبر می‌دهد. با توجه به اینکه مصرف نفت سفید کشور در دو هفته پیش، به‌طور متوسط روزانه ۱۶ میلیون و ۹۷۱ هزار لیتری بوده، مقایسه آمار مصرفی هفته گذشته و هفته ماقبل آن نشان می دهد مصرف این فرآورده نفتی در کشور با رشد ۱۲.۸ درصدی همراه بوده است.

در این مدت بیشترین مصرف روزانه نفت سفید کشور در روز بیست و ششم آبان با ثبت رقم ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر و کمترین میزان مصرف این فرآورده نفتی در روز اول آذر با ثبت رقم ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=32385
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه