تردد در مرز بازرگان همچنان معضل ایران و ترکیه

ارائه سوخت 250 تومانی در مقابل سوخت 7000 تومانی!

میهن صنعت : هنوز تغییری در روند عبور و مرور کامیون‌های ایرانی و ترکی در مرز بازرگان رخ نداده و هر دو طرف به دلیل عوارض بالا از شرایط راضی نیستند و این در حالی است که قیمت سوخت در ترکیه برای کامیون‌های ایرانی 28 برابر قیمت سوخت برای کامیون‌های ترکی در ایرا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از ایسنا، مسعود خوانساری – رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران – ضمن بیان این مطلب، گفت: بعد از اینکه مسئولان حمل و نقل ترکیه برای انجام مذاکرات به ایران آمدند، ایران به صورت یک طرفه تصمیم گرفت پلمپ باک‌ کامیون‌ها را متوقف کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا از ایران سفری به ترکیه برای ادامه گفت‌وگو‌ها انجام شده است، اظهار کرد: بعد از آمدن معاون وزیر ترکیه به ایران اتفاق جدیدی رخ نداده و سفری از طرف مسئولان ایران به ترکیه انجام نشده است.

رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران درباره عوارضی که از کامیون‌های دو طرف گرفته می‌شود، عنوان کرد: عوارض همچنان به صورت قبل حاکم است. یعنی از کامیون‌های ما برای هر 100 کیلومتر 50 یورو عوارض گرفته می‌شود و ما هم همین مقدار را از کامیون‌های ترکیه می‌گیریم اما گازوییل در کشور ما لیتری 250 تومان و در ترکیه لیتری 7000 تومان است.

خوانساری با بیان اینکه هر دو طرف از شرایط فعلی ناراضی هستند، گفت: وقتی یک کالای صادراتی ما بخواهد از ایران برود و برگردد حدود 10 میلیون تومان به ضرر ماست. از طرفی هم صاحبان کالا و شرکت‌های حمل و نقل ترکیه نگران هستند چون کرایه‌های فعلی خیلی گران است و 50 یورو بابت 100 کیلومتر زیاد است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=64910
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه