میهن صنعت:

ارائه لایحه به مجلس برای تشدید مجازات عاملان اسیدپاشی‌

میهن صنعت: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از ارائه لایحه ای به مجلس برای تشدید مجازات عاملان اسید پاشی خبر داد و گفت: در حال ارسال این لایحه به مجلس هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت،  به  نقل از مهر، شهین‌دخت مولاوردی روز دوشنبه در نشست مشاوران امور زنان دستگاه‌های اجرایی در محل وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان و جریحه‌دار شدن احساسات عمومی، با اشاره به اینکه روز گذشته در جلسه هیات دولت پیشنهاد تخصیص اعتبار ویژه ای برای درمان قربانیان اسیدپاشی ارائه دادم، گفت: این پیشنهاد به صورت کتبی نیز ارائه شد.

وی از امضای تفاهم نامه ای با کانون وکلا برای ایفای حق قربانیان حوادث اسید پاشی اخیر بزودی خبر داد و افزود: قصد داریم با امضای تفاهم نامه از ظرفیت‌های اداره معاضدت برای استیفای حقوق قربانیان اسیدپاشی بهره مند شویم.

وی گفت: جنایاتی که تحت عنوان اسیدپاشی رواج یافته، امنیت جسمی، روانی دختران و زنان را خدشه‌دار کرده است. در این راستا در جلسه دیروز هیات دولت گزارش عملکردی در مورد اسیدپاشی ارائه شد و دکتر روحانی نیز این عمل را به شدت محکوم کردند.

معاون رئیس‌جمهور به نشست وزرای زن سازمان همکاری‌های اسلامی در باکو اشاره کرد و گفت: محور سخنرانی هیات ایرانی، امنیت بود در این اجلاس عنوان کردیم که پیش‌شرط توسعه برخورداری از امنیت است، اما همزمان اخبار اسیدپاشی منتشر می‌شد و جواب خاصی برای این شرایط ایران نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه زنان و خانواده فرابخشی است و به یک معاونت و حتی یک یا دو سازمان محدود نیست، گفت:در ماده 230 برنامه پنجم توسعه در مورد زنان تقسیم کار شده است و همه وزارتخانه‌ها به نوعی در حوزه زنان و خانواده مسوولیت دارند.

وی از مکاتبه با وزرای دستگاه‌های اجرایی برای اختصاص بودجه لازم برای امور زنان و خانواده خبر داد و گفت: نباید انتظار داشت که معاونت امور زنان و خانواده با بودجه محدود خود همه مسئولیت‌ها را در حوزه زنان و خانواده به عهده گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=60462
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه